بازدید ۷۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری ملایر

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: در ۱۴ روز گذشته بیش از ۷۵ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی ملایر بازدید کردند.

بازدید ۷۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری ملایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابراهیم جلیلی، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به استقبال خوب مسافران در ملایر در ایام نوروز اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۰ اثر تاریخی، تفریحی، طبیعی و دست‌ساز در ملایر وجود دارد.

وی گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان نهمین روز از فروردین‌ماه سال جاری بیش از ۷۵ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی و همچنین دست‌ساز شهرستان دیدن کردند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر تصریح کرد: تعداد اقامت‌ها نیز طی ۱۴ روز گذشته ۱۵ هزار نفر بوده که این اقامت‌ها در هتل‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و محل‌های اسکان مسافران در اماکن مختلف شهرستان از جمله آموزش و پرورش و... انجام شده است.

وی تعداد بازدید‌های نظارتی طی ۱۴ روز گذشته از مکان‌ها و واحد‌های اقامتی، مجتمع‌های بین راهی و... را ۱۲۶ مورد برشمرد.

جلیلی تصریح کرد: ۶ گردشگر خارجی نیز از آلمان و هلند از اماکن تاریخی شهرستان به ویژه ارگ باستانی نوشیجان، موزه لطفعلیان، یخدان میرفتاح و... بازدید کردند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دبیرخانه ستاد تسهیلات نوروزی ملایر در اداره میراث فرهنگی افزود: ۳۷ برنامه مختلف از سوی این اداره در حال انجام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به برگزاری ۲۶ برنامه در قالب نوروزگاه این برنامه‌ها را شامل سفره‌خانه سنتی، دمنوش‌های گیاهی، نمایشگاه صنایع دستی، استقبال از اولین مسافران ورودی به شهرستان، بدرقه مسافران مشهد در ایستگاه راه آهن ملایر، برگزاری جشنواره عیدانه در خیابان خیام و برگزاری نمایش طنز نوروزی (سیاه بازی) با موضوع داستان‌های شاهنامه در موزه لطفعلیان دانست.

وی اضافه کرد: بازی‌های بومی محلی، تور ملایرگردی، جشنواره بادبادک‌ها برای کودکان، مسابقه اسب‌سواری در تپه نوشیجان، پخت شیرینی محلی، مسابقه زیباترین سبزه‌آرایی در عمارت مصدقی و انتخاب برترین سبزه، مسابقه عکاسی نوروز از دیگر برنامه‌های در حال اجرا در ایام نوروز است.

جلیلی با اشاره به برگزاری همه روزه تور ملایرگردی گفت: تور ملایرگردی از ششم تا یازدهم فروردین‌ماه به همت اداره میراث فرهنگی و با همکاری شهرداری در حال اجراست.

وی اضافه کرد: این اتوبوس هر روز راس ساعت ۱۶ از مقابل شهرداری به حرکت درآمده و مسافران را به اماکن دیدنی از جمله موزه لطفعلیان، یخدان میرفتاح، پارک سیفیه، مجموعه بام ملایر و مینی‌ورد انتقال می‌دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر خاطرنشان کرد: برای آشنایی هموطنان و مسافران در این تور از لیدر‌های حرفه‌ای استفاده شده و بازدید از اماکن برای مسافران این اتوبوس رایگان است.

انتهای پیام/ د

از جاذبه‌های گردشگری ملایر بازدید شد

برچسب ها: نوروز 98 ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.