خسارت هزار و ۳۳۹ میلیارد تومانی سیل در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خسارت سیل و برف و رانش زمین را هزار و ۳۳۹ میلیارد تومانی برآورد کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خسارت سیل و برف و رانش زمین را هزار و ۳۳۹ میلیارد تومانی برآورد کرد و گفت: این میزان خسارت مربوط به بخش‌های زیرساختی، مسکن و کشاورزی بوده است.

وی افزود: وقوع سیلاب در استان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش مسکن و بقیه به حوزه زیرساخت‌ها وارد کرده است.

احمدی با بیان اینکه گستردگی بحران سیل و سیلاب در مازندران بیشتر از سایر استان‌ها بوده است، گفت: در چند روز گذشته در مازندران ۱۲ شهرستان، ۹ شهر و ۷۵۲ روستا درگیر بحران بوده اند که از این میزان ۱۷۱ روستا درگیر سیل و بقیه درگیر رانش، لغزندگی و برف بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه سیل اخیر سه قربانی در مازندران گرفت، افزود: از این تعداد فوتی، ۲ نفر مربوط به شهرستان میاندورود و یک نفر مورد هم مربوط به شهرستان سوادکوه بوده است.

پرداخت خسارت سیلاب به بخش کشاورزی برای نخستین بار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین گفت: برای اولین بار دولت تدبیر کرده است تا در حوزه کشاورزی هم تسهیلات به خسارت دیدگان این بخش پرداخت شود تا اقتصاد مردم که بر پایه کشاورزی است، پایدار بماند.

احمدی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات بلاعوض به بانک معرفی شدند، افزود: در حوزه تعمیرات مسکن تا سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات به واحد‌های مسکونی خسارت دیده در روستا و شهر، برای ساخت مسکن در روستا ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و برای ساخت مسکن در شهر ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها هشت دهنه پل اصلی در مازندران در معرض خطر است، افزود: سیل اخیر باعث شد تا بیش از ۶۰ دهنه آبرو‌ها و پل‌های کوچک در این استان دچار خسارت شود.

احمدی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان قرار است، سیمان رایگان در اختیار بنیاد مسکن برای واحد‌های احداثی و تعمیراتی خسارت دیده قرار دهد، گفت: میزان ۸ تن سیمان برای واحد‌های احداثی و بیش از ۲۵ تن سیمان برای واحد‌های تعمیراتی از کلاله به مازندران حمل می‌شود.

سپاه پنج استان معین سیل زدگان مازندران شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پنج استان کشور به عنوان معین مناطق مختلف سیل زده این استان تعیین شدند. ‎

وی افزود: در حال حاضر سپاه استان زنجان به عنوان معین شهرستان‌های جویبار و میاندورود تعیین شده است و سپاه تهران هم به عنوان معین شهرستان سیمرغ تعیین شده است.

احمدی گفت: سپاه استان سمنان به عنوان معین شهرستان بهشهر و گلوگاه، سپاه استان گیلان برای سوادکوه و اردبیل هم به عنوان معین شهرستان سوادکوه شمالی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه سپاه کربلای مازندران هم به عنوان معین شهرستان ساری در حال انجام وظیفه است، افزود: مازندران در دو هفته گذشته درگیر چهار حوزه بحرانی بود که با هوشیاری مردم و ورود بموقع امدادگران و مسئولان و فعالیت شبانه روزی دستگاه‌های خدمات رسان به همراه اطلاع رسانی مناسب توانستیم همه این بحران‌ها را کنترل کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: در حالی که بارش شدید اواخر اسفند، بحران سیل و سیلاب را برای مازندران ایجاد کرد، در مناطق کوهستانی با بارش سنگین برف و بسته شدن راه‌ها مواجه شدیم، رانش زمین هم به این دو بحران اضافه شد در حالی که همزمان سفر‌های نوروزی را داشتیم تا بسته بحران استان کامل شود.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: حوادث ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.