استاندار قزوین:

دستگاه‌های استان در آماده باش کامل باشند

استاندار قزوین گفت: دستگاه‌های استان در آماده باش کامل باشند و مردم هم هشدار‌ها را جدی بگیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت: همکاری مردم در پیشگیری و کاهش خسارات بسیار مهم است به همین منظور باید به هشدار‌هایی که رسانه‌های رسمی و معتبر می‌دهند، توجه کنند.

زاهدی از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و در صورت نیاز، در اسکان آسیب دیدگان همکاری کنند.

استاندار اظهار کرد: از این شرایطی که از ابتدای سال بوجود آمده است باید برای جبران مافات استفاده و اشتباهات گذشته را رفع کرد.

زاهدی افزود: باید بازگشایی و لایروبی کل راه‌ها و کانال‌ها ظرف امروز ادامه داشته باشد تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

وی افزود: با پیگیری فرمانداران، حتما باید مراکز مسکونی و تجاری تخلیه و تعطیل شوند که اگر مردم به زحمت بیفتند بهتر از این است که دچار حادثه شوند و آسیب ببینند.

استاندر تصریح کرد: اقدامات لازم برای انحراف آب مسیل‌ها و آبراه‌هایی که سابقه سیل دارند انجام شود .

زاهدی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث خسارت کشاورزی، دولت پیش بینی‌هایی انجام داده است، اما اگردستگاه‌ها مجبور شوند کانال‌های آب را به روی زمین‌های زراعی بازگشایی بازگشایی کنند، نگران خسارت نباشند.

استاندار ادامه داد: عوامل خدمات رسان در تمام اماکنی که مردم مستقر می‌شوند، حتما حضور داشته باشند و از حضور مردم در نقاط حادثه خیز جلوگیری کنند

زاهدی اضافه کرد: همچنین همه اماکنی که برای اسکان اضطراری مسافرین در نظر گرفته شده شناسایی شود و کلیه نیرو‌ها اعم از مدیران و همکاران در حوزه مسوولیت خود حضور داشته و دستگاه‌های خدمات رسان در آمادگی کامل باشند.

وی گفت: همه تجهیزات و ماشین آلات سایر دستگاه‌ها باید در اختیار ستاد قرار گیرد و در صورت لزوم نیز از بخش خصوصی استفاده شود.

استاندار تاکید کرد که بیمارستان‌ها و اورژانس در آمادگی لازم باشند و مستندسازی از تمام جلسات درست انجام شود تا در آینده بتوانیم از این مستندات استفاده کنیم.

زاهدی با اشاره به حضور مردم در مراکز تفریحی و دامنه طبیعت اضافه کرد: روز سیزده فروردین، هشدار‌های لازم برای حضور نیافتن مردم در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها داده شود.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار