اخطاریه و هشدار هواشناسی

اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، نسبت به پیش بینی و احتمال بارش‌های سیل‌آسا، وزش باد‌ شدید، رعد و برق، رانش زمین، ریزش کوه و سقوط بهمن در استان هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری امروز یکشنبه ۱۱ فروردین ۹۸، اخطاریه‌ای به شرح زیر صادر کرد؛  

پیرو اخطاریه ۹ فروردین‎ماه جاری، با تقویت فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت فردا دوشنبه در سطح منطقه، وزش باد‌های لحظه‌ای شدید و موقت با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، بارش‌های رگباری، سیل آسا و نقطه‌ای که در برخی نقاط تا بیش از ۱۵۰ میلیمتر می‌رسد، رعد و برق، در برخی مناطق بارش تگرگ و در نقاط مرتفع بارش برف و کاهش دید پیش بینی می‌شود.
شدت بارش‌ها از بعدازظهر امروز یکشنبه تا عصر دوشنبه و برای نیمه غربی و بخش‌های جنوبی استان شامل مناطق کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان، کیار و بخش‌هایی از شهرکرد و بروجن استو از عصر دوشنبه به تدریج از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد.
در این مدت با توجه به بارش برف، لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی و اختلال در تردد در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر انتظار می‌رود.
با توجه به سیل آسا بودن بارش ها، اشباع خاک در اثر بارش‌های قبلی، بالا بودن دبی پایه رودخانه‌ها و ذوب برف‌های موجود، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه ها، رانش زمین و ریزش کوه نیز پیش بینی می‌شود.
ضمناً با افزایش دما، احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.
همچنین از عصر فردا دوشنبه و با پیش بینی وزش باد شدید توصیه می‌شود؛ گلخانه داران نسبت به استحکام سازه‌های گلخانه‌ها اقدام کنند.
- شهروندان از استقرار و پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان شکسته خودداری کنند و اشیای معلق و رها شده در بالکن‌ها و پشت بام‌ها را تثبیت نمایند.
- رانندگانی که قصد تردد از محور‌های کوهستانی و برفگیر استان را دارند، تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.
- طی این مدت، از مسافرت‌های غیر ضروری خودداری شود.
- گردشگران و مسافران نوروزی، در مکان‌های امن و به دور از رودخانه‌ها و مسیل‌ها مستقر شوند.
- شیلات داران،   آب استخر‌های پرورش ماهی را تنظیم کنند.
- عشایر و دامداران نیز از استقرار در ارتفاعات به سبب احتمال رخداد صاعقه خودداری نمایند.

گفتنی است؛ فعالیت سامانه بارشی جدید از روز گذشته شنبه ۱۰ فروردین ۹۸ در منطقه فعال شد و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ش

موج جدید بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار