در دهمین روز تعطیلات نوروزی؛

مسمومیت ۱۹ نفر بر اثر گاز CO۲ /انجام ۸۷۶ مأموریت در مرکز اورژانس فارس

رئیس اورژانس فارس از مسمومیت ۱۹ تن به علت استنشاق گاز منواکسید کربن خبر داد.

مسمومیت ۱۹ نفر بر اثر گاز CO۲ /انجام ۸۷۶ مأموریت در مرکز اورژانس فارسمحمد جواد مرادیان مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از مسمومیت ۱۹ نفر بر اثر گاز گرفتگی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸ مورد بستری و ۱۱ مورد به صورت سرپایی در محل خدمات درمانی دریافت کردند.

وی افزود: مسمومیت با مونواکسید کربن یا گازگرفتگی مسمومیتی است که به خاطر تنفس گاز خطرناک کربن مونوکسید ایجاد می‌شود.

مرادیان بیان کرد: این مسمومیت که به وسیلهٔ انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود اغلب در زمستان دیده می‌شود.

رئیس اورژانس فارس تصریح کرد: مسمومیت با مونوکسید کربن (CO۲) می‌تواند باعث سردرد، گیجی و باریک بینی (که در آن همه چیز را در اطراف به مانند تونل می‌بینید) و نیز لب‌ها و ناخن‌های قرمز و در نهایت باعث مرگ شود.

وی در ادامه گفت: نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ فارس در ۸۷۶ ماموریت امدادی حضور یافتند که از این تعداد، ۴۱۸ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی در شهر‌های استان و ۳۲۴ مورد نیز حوادث غیرترافیکی در جاده‌ها بوده است.

مرادیان آمار مربوط به حوادث ترافیکی در شهر‌ها و جاده‌های استان طی ۲۴ ساعت گذشته را نیز به ترتیب، ۵۱ و ۷۹ مورد اعلام کرد که با حضور نیرو‌های اورژانس، به مصدومان این حوادث خدمات رسانی شده است.

رئیس اورژانس استان فارس، از رسیدگی به ۲۶۱ مورد مراجعه به کمپ‌های نوروزی اورژانس، به عنوان بخش دیگری از خدمات نیرو‌های اورژانس فارس یاد کرد.
انتهای پیام/م

مسمومیت ۱۹ نفر بر اثر حادثه گازگرفتگی

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.