خسارت سیل به ۳۶۰۰ خانه در لرستان

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از بروز خسارت به بیش از ۳۶۰۰ واحدمسکونی درجریان سیل اخیر خبر داد.

خسارت سیل به ۳۶۰۰ خانه در لرستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان که به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد گفت: در جریان سیل اخیر به بیش از ۳۶۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان عنوان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در راستای انجام وظایف و رسالت خود در زمان وقوع بحران همگام با ستاد مدیریت بحران استان با تمام توان و تجهیزات خود وارد عمل شده است.

رضایی افزود: ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن لرستان در ساعات اولیه وقوع سیل در اختیار ستاد مدیریت بحران استان قرار گرفته و بمنظور بازگشایی و پاکسازی محور‌های مسدود شده بر اثر سیل در شهرستان‌های خرم آباد، دلفان، پلدختر، رومشکان و منطقه گردشگری بیشه به محور‌های آسیب دیده از سیل اعزام شدند.

وی عنوان داشت: کار ارزیابی خسارت واحد‌های آسیب دیده ازسیل در ۱۱ شهرستان لرستان به انجام رسیده که جمعا بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ واحد از سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند که از این تعداد ۷۷۳ واحد آن مربوط به واحد‌های شهری بوده که یکصد و دو واحد آن احداثی و مابقی تعمیری می‌باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به آسیب دیدن بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی در سیل اخیر افزود: از این تعداد یک هزارو ۷۲۰ واحد احداثی و یک هزار و ۱۶۵ واحد آن نیازمند تعمیر می‌باشند.

رضایی با اشاره به موج دوم بارندگی در استان لرستان افزود: پیش بینی می‌کنیم آمار‌های اعلام شده از خسارات وارده به ۲ برابر افزایش یابد.

وی ادامه داد: تعداد خانوار‌های روستایی در لرستان یکصد و ۷۳ هزار بوده که یکصدو ۵۳ هزار مسکن روستایی در روستا‌های استان موجود می‌باشد که از این تعداد یکصدو سه هزار واحد از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی بهرمند شده اند و تعداد ۵۰ هزار واحد مسکن روستایی نیازمند مقاوم سازی می‌باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با این عنوان که تعداد ۴۹ روستا در لرستان دچار رانش شده‌اند افزود: به منظور جلوگیری از بروز تلفات جانی تعداد ۶ روستا تخلیه شده که با استفاده از چادر‌های هلال احمر اسکان موقت شده‌اند.

رضایی عنوان داشت: در بخش زیرساخت‌های اجرای طرح هادی، بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان خسارت وارد شده است که امیدواریم با اعتبارات پیش بینی شده دولت، خسارات وارده به زیرساخت‌های طرح هادی در روستا‌های استان جبران شود.

انتهای پیام/م

خسارات سیل در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.