محمود علوی در حرم مطهر امام:

انقلاب اسلامی ریشه در مبارزات اهل بیت دارد

وزیر اطلاعات گفت: ۱۲ فروردین ریشه در مبارزه امام خمینی و مبارزات امام خمینی نیز ریشه در مبارزه ائمه دارد.

انقلاب اسلامی ریشه در مبارزات اهل بیت داردبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمود علوی وزیر اطلاعات در مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین در حرم مطهر امام خمینی اظهار کرد: دوازدهم فروردین امسال روز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و همزمان هم روز شهادت جانسوز موسی بن جعفر علیه السلام است. روز شهادت این امام همام را به محضر امام زمان (عج) و رهبر و مردم شریفمان تسلیت می‌گویم. امیدواریم که خدا توفق ادامه راه ائمه هدی را به ما عطا کند.

وی ادامه داد: امسال تقارن معنادار بین ۱۲ فروردین و روز شهادت امام کاظم پدید آمده است که یکی ریشه و دیگری برگ و ثمر آن ریشه است. ۱۲ فرودین به تنهایی آنقدر ارزش دارد که همچو ۲۵ام ماه رجب گرامی داشته و برنامه‌های متعددی برایش در نطر گرفته شود، چون روزی است که با نظر مردم جمهوری اسلامی شکل گرفت و انتخاب شد.

علوی افزود: امام  روزی را به عنوان روز عزای دائمی (۱۵ خرداد) و روزی را جشن دائمی (۱۲ فروردین) معرفی کردند؛  بنابراین باید ارزش این کار عظیم در این روز برای مردم بیان شود.

وزیر اطلاعات گفت: بسیار زیباست که امروز پس از ۴۰ سال و در آستانه گام دوم انقلاب روز ۱۲ فرودین چنین زیبا گرامی داشته شده است و امیدواریم این حرکت آغازی  بر ادامه دار شدن گرامیداشت ۱۲ فروردین ماه باشد.

وی ادامه داد: ۱۲ فروردین ریشه در مبارزه امام خمینی و مبارزات امام خمینی نیز ریشه در مبارزه ائمه دارد چرا که هریک از ائمه ما در راه مبارزه با نظام استکباری و برپایی نظام اسلامی با تمام وجود تلاش کردند.

علوی بیان کرد: امامت امام موسی کاظم که در روز شهادت ایشان هستیم با خلافت ۴ خلیفه عباسی همزمان بود که هریک از آن‌ها زمان‌ و  وضعیت خاص خود را داشت، اما ایشان با درایت خود فرهنگ امامت را به خوبی پیش بردند .

وی اضافه کرد: یکی از این خلیفه‌ها منصور دوانیقی بود که امام صادق (ع) را به شهادت رسانده و در صدد بود تا به طور کامل ریشه امامت را از جا بکند. از همین رو نیز در تلاش بود تا با یافتن جانشین امام صادق (ع) در مقام کشتن وی برآید.

علوی ادامه داد: بنابراین زمان امام کاظم (ع) فضای خفقان بسیاری بود و سربازان منصور دوانیقی همه جا در تلاش برای یافتن جانشین امام صادق بودند و حتی در آن زمان شیعیان نیز مستاصل شده بودند که چه کسی جانشین واقعی امام است و  هشام به عنوان یکی از شیعیان خالص در صدد یافتن امام زمان خود بود.

وزیر اطلاعات افزود: اما در همان زمان خفقان امام کاظم آرام آرام کار امامت خود را جلو برده و افراد بسیاری همچون نزدیکان هارون ابن رشید نظیر را نیز هدایت کردند جالب است که حتی نخست وزیر و همسر هارون نیز جزو هدایت شدگان دست امام کاظم شده و امام کاظم به صورتی در قلب مردم نفوذ یافتند که کمتر کسی به هارون باور داشت.

وی گفت: هارون هم که مصتاصل شده بود گاهی به امام احترام می‌گذاشت و گاهی نیز او را تهدید میگرد، اما روز به روز قدرت امام افزایش پیدا می‌کرد تا جایی که هارون متوجه شد که توانایی تسلیم امام را نداشته و از امام خواست تا فدک خود را مشخص کند و به حکومت وی توجهی نداشته باشد، اما غافل از این بود که امامان ما هرگز به دنبال قدرت و مال نبودند بلکه به دنبال حکومت اسلام بوده اند. مصداق این امر نیز در قران امده است که خدا می‌فرماید که ما ابراهیم را آزمایش کردیم تا ببینیم لیاقت امامت بر مردم را دارد یا خیر و زمانی که لیاقت را در وی یافتیم خطاب به او گفتیم ابراهیم ما تو را برای هدایت مردم برگزیده ایم (آیه قرآن)

علوی بیان کرد: بنابراین وقتی هارون متوجه شد که چاره‌ای در جهت تسلیم ایشان ندارد نسبت به اسارت ایشان اقدام کرد، اما امام حتی در زندان نیز از هدایت مردم دست برنداشتند و حتی زنی را که برای لغزش امام اسیر کرده بودند توسط امام هدایت شد.

وی ادامه داد: مسیری که امام خمینی نیز به خوبی جدش در پی گرفت و زمانی که متوجه شد حکومت در مسیر غیر ارزشی قرار دارد سکوت را جایز ندانسته و مبارزه را واجب دانستد تقابل با رژیم استکبار که البته پای اصلی آن بر آگاهی مردم استوار شده بود.

علوی افزود: البته رژیم نیز امام را مانند جدشان به زندان برده و ایشان را تبعید کردند، اما ایشان هرگز از مسیر خود عقب نشینی نکرد و فرمود: من سینه خود را برای سر نیزه‌های شما آماده کرده، اما برای قبول ظلم شما هرگز.

وی گفت: ناگفته نماند در حالیکه بسیاری از انقلاب‌ها مبارزه مسلحانه را در دستور کار داشتند، اما ایشان هرگز در این قیود نبودخ و علی رغم کلام تندی که با شاه داشتند هرگز با مردم و حتی نیرو‌های مسلح برخورد تندی نداشته و همواره آن‌ها را برادران ارتشی من، فرزندان من خطاب می‌کردند.

علوی ادامه داد: زمانی هم که ارتش برخورد‌های این چنینی امام را دیدند در روز ۲۲ بهمن توسط فرماندهان ارشد ارتش اعلام بی طرفی کردند.

حجت‌الاسلام علوی  با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در نامگذاری جمهوری اسلامی ایران گفت: در روز دوازدهم فروردین، جمهوری اسلامی در بین مردم شکل قانونی و رسمی پیدا کرد، از همین رو امام خمینی (ره) فرمودند که صندوق‌های رای را بین مردم در شهر و روستا برقرار کنید و مردم رای دهند که ببینیم جمهوری اسلامی ایران را قبول دارند یا خیر و هر کس قبول دارد رای آری و هر کس با آن مخالف است رای نه را درون صندوق بیاندازد.

وی ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب می‌خواست با این حرکت ریشه داشتن این حرکت مقدس در بین مردم را نشان دهد که مردم با درصدی قاطع و آرای ۹۸ و اندی درصد به جمهوری اسلامی ایران رای دادند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در نتیجه،  امام راحل یک نظامی مردمی با ویژگی اسلامی و هم جمهوری بنیانگذاری کردند، امروز چهل سال از آن ماجرا و جشن شکوهمند دوازدهم فروردین می‌گذرد و به حمدالله انقلاب اسلامی ما قدرتمندتر و قویتر از همیشه سنگر به سنگر پیشروی کرده است و این پیروزی به برکت اسلام و و حاکمیت ولایت فقیه ایران و رهبری امام راحل در ده سال و اندی و به برکت رهبری خلف صالحش مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم بر اقتدار انقلاب افزودند و سبقه اسلامیت نظام ما را با تمام وجودشان پاسداری کردند. امروز این مسئله را در حد اعلای خود مدیون رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستیم که هرجا افرادی با اندیشه استحاله‌ای، واگرایی، لائیکی و لیبرالی می‌خواستند به رای زیبای اسلامیت جمهوری اسلامی ایران آسیبی وارد کنند، مقام معظم رهبری با آن هوشمندانه برخورد و اسلامیت نظام را پاسداری کردند.

وی گفت: امروز ۴۰ سال از آن روز‌ها گذشته و انقلاب ما به برکت امام خمینی و رهبری خلف صالحش مقام معظم رهبری روز به روز موفق‌تر شده و در تمام این روز‌ها نیز هرجا که افرادی خواستند با اندیشه لائیکی و لیبرالی خود اسلامیت نظام را زیر سوال ببرند مقام معظم رهبری هوشمندانه و با درایت در مقابل آن‌ها ایستادگی کرده است.

علوی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین پس از گذشت چهل سال وطیفه داریم که در مقام اطاعت از مقام معظم رهبری برآمده و انقلاب خود را به دستان مبارک امام زمان برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار