رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

بهداشت آب کنترل شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تانکرهای مواد غذایی و آب آشامیدنی باید تایید اداره آب و معاونت بهداشتی دانشگاه را داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان دراولین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال ۹۸، امروزبا موضوع بررسی راهکار‌های تامین سلامت سیل زدگان و پیشگیری از بیماری‌های واگیر گفت: گفت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت استان بوده و هر اقدامی در خصوص سلامت سیل زدگان باید با هماهنگی دانشگاه باشد.

وی با تاکید بر نظارت‌های بیشتر بر آب و مواد غذایی سیل زدگان گفت: تانکر‌های مواد غذایی و آب آشامیدنی باید تایید اداره آب و معاونت بهداشتی دانشگاه را داشته باشند تا شاهد شیوع بیماری‌های عفونی و واگیر در منطقه نباشیم.

فاضل همچنین نسبت به اعزام تیم بهداشتی به مناطق عشایری گفت: همچنین از شرکت آب فاضلاب شهری و روستایی گلستان خواست تا اطلاع ثانوی مسائل مربوط به کنترل آب را حتماً با همکاران بهداشت محیط دانشگاه هماهنگ کنند.

عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری گلستان نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حوزه تامین سلامت سیل زدگان اقدامات موثری انجام داده است.

وی با بیان اینکه این همدلی یادآور رشادت‌های رزمندگان در ایام دفاع مقدس است، ادامه داد: چهار برابر ظرفیت و حجم سد‌ها و رودخانه‌ها در استان بارش باران داشته ایم و این بارش‌های زیاد منجر به ایجاد این شرایط سخت شده است.

چراغعلی ضمن رد شایعات در خصوص کوتاهی‌هایی که در کنترل سد‌ها و رود‌ها انجام شده است، گفت: ممکن است در روز‌های آتی مشکلات بهداشتی در مناطق سیل زده به وجود بیاید که باید از هم اکنون برای مقابله با آن برنامه ریزی شود.

سراج الدین عارف نیا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم نسبت به مخاطرات و بیماری‌های که سیل زدگان را تهدید می‌کند، هشدار داد و گفت: خطر حیوان گزیدگی و مارگزیدگی سیل زدگان را تهدید می‌کند که باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی از حساسیت دانشگاه نسبت به سلامت مادران باردار گفت و افزود: با پیگیری‌های بهداشتی و درمانی انجام شده ۳۶ مورد زایمان ایمن داشتیم و حتی لباس نوزاد هم به این ۳۶ خانواده تحویل شد.

عارف نیا افزود: برای جلوگیری ازبیمای التور اقدامات پیشگیرانه انجام شده است، اما نیازمند همکاری تمامی ارگان‌ها هستیم. دفع زباله ها، تامین سرویس‌های بهداشتی سالم و پسماند‌های پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد، و از سرگردانی در کمپ‌ها جلو گیری شود.
 
انتهای پیام/م
 
 

برگزاری  اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.