اولین کاوشگر شکارچی سیاره‌های فراخورشیدی به فضا فرستاده می‌شود+ تصاویر

اروپایی‌ها در رقابت با ناسا اولین کاوشگر شکارچی سیاره‌های فراخورشیدی را به فضا می‌فرستند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کاوشگر شکارچی سیاره‌های فرا خورشیدی CHEOPS به محل پرتاب خود در گویان کشور فرانسه منتقل شده و قرار است به وسیله موشک فضایی سایوز به فضا پرتاب شود.
 
کارشناسان تخمین زده اند کاوشگر بدون سرنشین CHEOPS که قرار است به مطالعه سیاره‌های خارج از منظومه شمسی بپردازد ۱۵ اکتبر تا ۱۴ نوامبر سال جاری میلادی از فرانسه به فضا پرتاب شود.
 
ساخت این کاوشگر حاصل همکاری پژوهشگران آژانس فضایی اروپا، ESA با دفتر فضایی کشور سوئیس است. این کاوشگر پس از راه اندازی در مداری به فاصله ۷۰۰ کیلومتری مستقر خواهد شد.
 

قرار است کاوشگر CHEOPS به ادامه فعالیت‌های کاوشگر سیاره‌های فراخورشیدی کپلر بپردازد و به ویژه سیاره‌های فراخورشیدی مشابه کره زمین با ابعادی مشابه این سیاره را که در فاصله مشخصی از ستاره خود قرار دارند را بیابد.
 

فناوری‌های به کار رفته در کاوشگر CHEOPS این امکان را به محققان می‌دهد تا با دقتی بسیار بیشتر به نسبت نسل گذشته کاوشگر‌های فضایی به بررسی سیاره‌های فراخورشیدی بپردازند و مواردی، چون خواص سیاره‌ای شامل اندازه، جرم، ترکیب اجزای تشکیل دهنده پوسته، هسته و حتی جو سیاره را بررسی کنند.
 

کاوشگر CHEOPS اولین کاوشگر مخصوص رصد سیاره‌های فراخورشیدی است که از سوی آژانس فضایی اروپا، ESA به فضا پرتاب می‌شود. به گفته کارشناسان درآینده و پس از موفقیت CHEOPS دو کاوشگر دیگر مخصوص مطالعه سیاره‌های فراخورشیدی به فضا پرتاب خواهند شد.
 
منبع:Newatlas
 
انتهای پیام/

ساخت نخستین کاوشگر اروپایی مخصوص شناسایی سیاره‌های فراخورشیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار