تاکید دوباره ترکیه بر حمایت از ونزوئلا و دولت نیکلاس مادورو

مولود چاووش اوغلو بار دیگر بر حمایت ترکیه از ونزوئلا و دولت منتخب آن تاکید کرد و اظهار داشت مشکلات این کشور همه منطقه آمریکای لاتین را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تاکید دوباره ترکیه بر حمایت از ونزوئلا و دولت نیکلاس مادوروبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تارنمای شبکه تلویزیون دولتی تی‌آر‌تی ترکیه، وزیر امور خارجه ترکیه در یک کنفرانس خبری امروز (دوشنبه) بار دیگر بر حمایت آنکارا از ونزوئلا و دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور، تاکید کرد.

مولود چاووش اوغلو که در یک کنفرانس خبری مشترک با خورخه آریزا، همتای ونزوئلایی خود، شرکت کرده بود اظهار داشت: «ترکیه بر حمایت خود از ونزوئلا ادامه خواهد داد، زیرا مشکلات آن ممکن است همه منطقه آمریکای لاتین و حتی کارائیب را تحت تاثیر قرار دهد».

آریزا نیز در این کنفرانس اظهار داشت ترکیه دوستی بی‌نظیر خود در قبال ونزوئلا را در زمان سختی نشان داده است. چاووش اوغلو در این کنفرانس اعلام کرد در جریان سفر خود به آمریکا در روز پنج شنبه با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، و جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور، دیدار و در مورد مسائل ونزوئلا گفتگو خواهد کرد.

بحران در ونزوئلا از ۱۰ ژانویه سال جاری میلادی آغاز شد؛ زمانی که نیکلاس مادورو برای بار دوم در انتخاباتی که از سوی مخالفان تحریم شده بود پیروز شد و به عنوان رئیس‌جمهور این کشور سوگند یاد کرد. تنش‌ها پس از آن بالا گرفت که در ۲۳ ژانویه خوان گوایدو، سردسته مخالفان، خود را رئیس‌جمهور خواند و آمریکا و بیشتر کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین از او حمایت کردند. روسیه، ایران، چین، ترکیه، بولیوی و مکزیک با محکوم کردن این اقدام گوایدو، از نیکلاس مادورو حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار