بنابر اعلام وزارت دفاع ترکیه جت‌های جنگنده این کشور مواضع نیرو‌های پ‌ک‌ک را در منطقه «آواسین-بسیان» و «حاکورک» در شمال عراق بمباران کردند.

حمله جنگنده‌های ترکیه به موضع پ‌ک‌ک در شمال عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری دولتی آناتولی، بنابر اعلام وزارت دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) جنگنده‌های این کشور مواضع نیرو‌های کُرد پ‌ک‌ک را در شمال عراق بمباران کردند.

این وزاتخانه در صفحه توئیتری خود نوشت حملات هوایی در منطقه «آواسین-بسیان» و «حاکورک» مواضع سلاح‌ها، پناهگاه‌ها و انبار‌های مهمات مورد استفاده نیرو‌های پ‌ک‌ک را مورد هدف قرار داد.

هفته گذشته نیز وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای از حمله جنگنده‌های این کشور به شمال عراق و زخمی شدن «رضا آلتون»، عضو کادر ریاست پ‌ک‌ک، خبر داده بود.

در اطلاعیه این وزارتخانه آمده بود: در نتیجه همکاری نیرو‌های مسلح و سازمان اطلاعات ترکیه و در عملیات شب گذشته (سه‌شنبه شب) چهار فروند جنگنده اف-۱۶ در ارتفاعات قندیل در شمال عراق، «رضا آلتون» زخمی شد و سه عضو دیگر پ‌ک‌ک به نام‌های «میکائیل اوزدمیر»، «امراله دورسون» و «علی آکتاش» کشته شدند.

عملیات برون مرزی و ضدتروریستی نیرو‌های مسلح ترکیه ضد مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق که از دو ماه پیش آغاز شده، در روز‌های اخیر شدت یافته است. ترکیه و آمریکا اعضای پ‌ک‌ک را در لیست تروریست‌ها قرار داده‌اند. ترکیه می‌گوید این نیرو‌ها از ۳۰ سال پیش حملات تروریستی به خاک این کشور انجام داده‌اند و مسئول قتل بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم از جمله زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر پ‌ک‌ک
آخرین اخبار