لزوم به کارگیری روش های کارشناسی در مسئله سیل

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از لزوم به کارگیری روش های کارشناسی در مسئله سیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در جلسه هم اندیشی دانشگاهیان درخصوص مدیریت سیل و مسئولیت اجتماعی دانشگاه در مجتمع شهید چمران اهواز گفت: موضوع سیل هنوز پایان نیافته است و دانشگاه‌ها باید به مسائل و موضوعات بعد از سیل توجه داشته باشند. رویکرد ما نشان می‌دهد که چندان علمی و کارشناسی کار نکرده ایم.

وی افزود: آمار و کارشناسی ما، کارشناسی دقیقی نیست. اکثر گروه‌های دانشگاهی در حوزه‌های گوناگون به یاری رسانی برای مقابله با سیل اقدام می‌کنند البته باید توجه داشت که در حوزه‌های دامپزشکی، مشاوره، عمرانی و ... به چه شکلی کار شود.

حسین زاده با بیان اینکه خوزستان در بردئاشت گندم کشو، مقام اول یا دوم را دارد، اظهار کرد: زمین‌های نیشکر خوزستان نیز ۱۲۰ هزار هکتار هستند که بخش زیادی از هر ۲ به زیر آب رفته اند پس از سال‌ها خشکسالی، امسال برای کشاورزان خوب بود و کشت فراوانی صورت گرفت، اما بخش عمده این اراضی در زمان برداشت به زیر آب رفتند و کشاورزان با دشواری‌های پس از سیل نیز مواجه هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: مسائل و مشکلات سیل بسیار گسترده هستند و اعتبارات زیادی برای مرتفع کردن آن نیاز است. خواهشمندیم دوستان به بحث دشواری‌های سیل و نحوه برخورد با آن توجه داشته باشند و راهکار‌های خود را ارائه دهند. در بحث‌های اجتماعی، فرهنگی و نارضایتی‌هایی که در کشور موجود است و همچنین فرسایش اعتماد ملی و ... همه این‌ها می‌تواند پیامد‌های اجتماعی زیادی را در بر داشته باشد.

این مقام مسئول در پایان گفت: دولت درخواست کرده است تا ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شود که امیدواریم با این خواسته موافقت شود و بخشی از مسائل مردم سیل زده حل گردد.

انتهای پیام/ ن

کارشناسی مسائل سیل

برچسب ها: سیلاب ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.