خبری ازسیل زدگان پلدختر نیست

شهر پلدختر و برخی توابع آن از جمله ملاوی و معمولان و حدود ۱۰ روستای این شهرستان واقع در حاشیه کشکان به دلیل تخریب و سیلاب در راه‌های ارتباطی همچنان فاقد شرایط امدادرسانی هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان ازلرستان، شهر پلدختر و برخی توابع آن از جمله ملاوی و معمولان و حدود ۱۰ روستای این شهرستان واقع در حاشیه کشکان به دلیل تخریب و سیلاب در راه‌های ارتباطی همچنان فاقد شرایط امدادرسانی هستند.

در موج نخست بارش‌های امسال طی هفته گذشته ۶۵ کیلومتر مسیر خرم آباد به پلدختر دچار تخریب شده و در قسمت‌هایی از مسیر جاده تا طول ۵۰ متر کاملا قطع شده بود که با سیلاب جدید این محور دوباره از دسترس خارج شد.
شهرستان پلدختر حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳ هزار نفر آن در شهر پلدختر ساکن هستند و تخریب زیرساخت‌ها و قطع فیبر نوری امکان هرگونه ارتباط تلفنی و حتی بیسیم با این شهرستان را غیرممکن کرده است.
نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده شهر پلدختر در محاصره سیل است و برای نجات مردم نیازمند امکانات امدادی کشور هستیم.
سید حمیدرضا کاظمی افزود: وضعیت شهرستان پلدختر بحرانی است و کمک‌های امدادی برای نجات سیل زدگان ضروری می‌باشد.
وی ادامه داد: زیرساختی در شهر‌های پلدختر و معمولان باقی نمانده و باید بالگرد و قایق برای نجات محاصره شدگان در سیل تامین شود.
وی خواستار اقدام مستقیم رییس جمهوری برای کمک به سیل زدگان شهرستان شد و ادامه داد: بخش عمده شهر پلدختر و غرب شهر معمولان و روستا‌های حاشیه رودخانه در محاصره سیلاب هستند که به دلیل نبود ارتباط تلفنی و مخابراتی خبری از انان در دست نیست.
معاون عمرانی استاندار لرستان نیز گفت: بالگرد امدادی استان ایلام برای نجات مردم پلدختر به پرواز درآمده است.
احمد مراد پور افزود: سیلاب در لرستان خسارات زیرساختی و زیربنایی بسیار زیادی وارد کرده و طغیان رودخانه به ویژه در پلدختر اراضی کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، واحد‌های تجاری و سایر ابنیه مسیر رودخانه‌ها را تخریب کرده است.
وی گفت: بیشترین مشکل فعلی قطع ارتباط کامل با شهرستان‌های معمولان و پلدختر است چراکه نتوانسته ایم هیچ گونه ارتباط تلفنی و زمینی با این دو شهر برقرار کنیم.
وی افزود: با توجه به شرایط جوی لرستان، امکان پرواز بالگرد وجود ندارد بنابراین طی تماس تلفنی استاندار لرستان با استاندار ایلام یک فروند بالگرد جهت نجات افراد محاصره در سیلاب پلدختر از طریق ایلام به پرواز درآمده است.
استاندار لرستان نیز گفت: وزیر راه و شهرسازی در منطقه حضور دارند و هم اکنون تلاش برای ایجاد یک راه دسترسی به پلدختر ازطریق زادراه خرم آباد - پل زال در حال انجام است.
سید موسی خادمی افزود: از امروز که ارتباط شهرستان پلدختر قطع شده هیچگونه امکانات و تجهیزاتی به این شهرستان ارسال نشده و پروازبالگرد‌های استان به این منطقه به دلیل شرایط نامساعد جوی ناموفق بود.
وی تصریح کرد: امیدواریم راه ارتباطی پلدختر تا امشب ایحاد شده تا هرچه سریع‌تر آذوقه و لوازم مورد نیاز به سیل زدگان منطقه ارسال شود.

انتهای پیام /ب

سیل زدگان پلدختری

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.