آخرین تحولات میدانی در یمن + جزئیات

نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند حملات سنگین مزدوران را در مناطق شمالی دفع کنند.

آخرین تحولات میدانی در یمن + جزئیاتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  دهها تن از نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی از مناطق مرزی مشترک استان نجران عربستان و استان صعده در شمال یمن، حمله گسترده‌ای را علیه رزمندگان یمنی انجام دادند.

حملات نیروهای مزدور سعودی با پشتیبانی جنگنده‌های عربستانی از سه محور علیه مواضع نیروهای یمنی در صحرای «الاجاشر» در محدوده شمال شرق استان صعده و نزدیکی مرز استان الجوف صورت گرفته است.

رزمندگان یمنی مستقر در منطقه در همان گام نخست متوجه تحرکات نیروهای مزدور شدند و تحرکات آنان را در این محور به طور کامل رصد کردند و با وجود درگیری‌های سنگین و حملات هوایی از منطقه عقب نشینی نکردند.

به گفته منابع میدانی، عمده حملات نیروهای مزدور سعودی در محدوده منطقه «مربع شجع» جریان داشت اما نیروهای یمنی در نهایت پس از درگیری‌های نفس گیر موفق شدند پیشروی‌ها را متوقف کنند و ابتکار عمل را در میدان نبرد در دست گیرند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی با کشته و زخمی کردن دهها تن از نیروهای مزدور توانستند حملات را به طور کامل دفع کنند؛ سایر نیروهای مزدور سعودی پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند.

رزمندگان یمنی در جریان دفع حملات موفق شدند ۱۶ خودروی نظامی مزدوران سعودی را در منطقه هدف قرار دهند و منهدم کنند؛ شماری مزدوران در جریان عملیات نیروهای یمنی اسیر شدند.

یگان‌های توپخانه و موشکی نیز با حملات دقیق توانستند دهها تن از مزدوران سعودی را در صحرای «الاجاشر» کشته و زخمی کنند؛ رزمندگان یمنی حمله گسترده و ناگهانی در مقابل منطقه «السدیس» در نزدیکی مناطق مرزی استان نجران عربستان ترتیب دادند.

شماری از مزدوران سعودی در جریان این حمله غافلگیرانه کشته و زخمی شدند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد، تعدادای از خودروهای نظامی مزدوران در جریان این حمله هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

از منطقه مرزی «وادی الثعبان» در استان نجران خبر می‌رسد، ۱۰ تن از نیروهای به اصطلاح واکنش سریع سودانی در عملیات دقیق نیروهای یمنی به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای یمنی درصدد هستند با سیطره کامل بر مناطق جنوب غربی و جنوبی استان نجران عربستان، راه را برای پیشروی و باز پس گیری مناطق شمال شرق استان صعده (مهم‌ترین پایگاه انصارالله) و شمال غرب استان الجوف باز کنند.

 استان نجران در جنوب عربستان واقع شده و هم مرز با استان‌های الجوف و صعده یمن است و اصلی ترین راه کمک رسانی سعودی‌ها به مزدوران در شمال الجوف و شمال شرق صعده محسوب می‌شود.

آخرین تحولات میدانی در یمن + جزئیات

آخرین تحولات میدانی در یمن + جزئیات

منبع:مشرق

انتهای پیام/

دفع حملات سنگین مزدوران سعودی در مناطق مرزی مشترک استان صعده و نجران عربستان 

برچسب ها: یمن ، تحولات منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار