تیم تخصصی هلال احمر کردستان به مناطق سیل زده اعزام شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: بدنبال بارش‌های سنگین و وقوع سیل در استان‌های غربی و جنوب غربی کشور، این جمعیت ۶ تیم تخصصی امداد و نجات برای کمک به سیل زدگان استان‌های لرستان و ایلام به این مناطق اعزام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، محمدباقر محمدی گفت: با هماهنگی هلال احمر کشور، روز دوشنبه ۲۴ امدادگر در قالب ۶ تیم تخصصی امداد و نجات از کردستان به استان‌های سیل زده لرستان و ایلام اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲ تیم تخصصی به لرستان و چهار تیم نیز به استان ایلام اعزام شد، افزود: این تیم‌ها تجهیزاتی همچون لجن کش، پمپ‌های آب کش و کف کش همراه دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان به اقدامات انجام شده در استان در پی بارش‌های چند روز گذشته نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی مبنی بر بارش‌های سنگین در روز‌های گذشته، همچنان امدادگران این جمعیت برای کمک رسانی در آماده باش هستند.

وی اضافه کرد: شناسایی نقاط آسیب پذیر در زمینه سیل و آبگرفتگی در استان و تعیین تیم‌هایی مشخص در محل‌های حادثه خیز برای کمک به شهروندان در صورت بروز حادثه از جمله تمهیدات این جمعیت در چند روز اخیر بود.

محمدی با بیان اینکه نیرو‌های هلال احمر آمادگی کامل برای خدمات رسانی در هر گونه حادثه‌ای را دارند، یادآور شد: در جریان بارش‌های سنگین رودخانه قزل اوزن در محدوده روستای باغچله یک خودرو در حال غرق شدن بود که راننده توسط نیرو‌های هلال احمر این شهرستان نجات یافت.

مدیر عامل جمیعت هلال احمر کردستان تاکید کرد: بر اثر بارش سنگین و غافلگیر کننده برف در روز دوشنبه، تعداد زیادی خودرو در محور‌های مواصلاتی قروه و دهگلان گرفتار شدند که نیرو‌های این جمعیت اقدام به نجات و را‌ها سازی آن‌ها کردند.

محمدی گفت: روز گذشته حدود ۹۰ مسافر گرفتار در برف جاده‌های قروه در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر اسکان داده شده و پذیرایی شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.