ورود وزیر راه و شهرسازی به اراک

وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید از خسارات ناشی از سیل وارد اراک شد.

ورود وزیر راه و شهرسازی به اراکبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،وزیر راه و شهرسازی به شهر اراک وارد شد و مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که دقایقی پیش در قالب سفری یکروزه به استان، وارد اراک شده است، در بدو ورود به این شهر، مورد استقبال جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.

بازدید از مناطق سیلزده استان مرکزی و بررسی خسارت‌های سیل از برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در این سفر یکروزه است.

اسلامی در جمع خبرنگاران از میزان بارش‌ها ابراز خشنودی کرد و گفت:میزان بارش‌ها در کل کشور یک رکورد جدید بود و باعث خوشحالی است که از خشکسالی و کمبود آب نجات پیدا کردیم، البته با خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده اند ابراز همدردی میکنیم.

وی اظهار کرد:با توجه به خسارت‌هایی که بارش‌ها به بار آورده است باید در اولین ومهم‌ترین قدم به بازنگری در زیر ساخت‌ها و مفروضات مهندسی بپردازیم و هر چه سریع‌تر باید ۱۲ هزار کیلومتر جاده‌ای که دچار آسیب شده را تعمیر کنیم تا ارتباط راه‌های مسدود برقرار شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:به جز هزینه‌هایی که باید برای ترمیم‌های اساسی و جایگزینی انجام دهیم، مجموع خسارت وارد شده به زیر ساخت‌های جاده‌ای کشور حدود ۱۶ هزار میلیارد است.

وی در خصوص جاده‌های استان مرکزی گفت:خوشبختانه خسارت کمی را شاهد بودیم و مسیر‌های اصلی که دچار آسیب شده بودند بازگشایی شدو در سایر محور‌ها هم با پیگیری‌های لازم در حال برقراری تردد هستیم.

اسلامی از دو مصوبه جهت کمک معیشتی و جبران خسارت آسیب دیدگان خبر داد و گفت: در ۷ و ۸ فروردین ماه در دو جلسه هیئت وزیران مصوب شد تا تسهیلاتی به آسیب دیدگان تعلق گیرد و همچنین قرار براین است تا تن‌خواهی به استان‌های آسیب‌دیده از سیلاب اخیر پرداخت شود و در اختیار استانداران قرار گیرد تا بتوانند هزینه‌های فوری خود را از این محل جبران کنند.

قابل ذکر است علی لاریجانی رییس شورای اسلامی نیز بعد از بازدید سد ۱۵ خرداد مقرر شد تا با تاخیر به اراک بیاید.

انتهای پیام/ی

سفر لاریجانی به اراک به تاخیر افتاد

برچسب ها: اخبار سیاسی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.