پنتاگون: به عربستان سامانه موشکی تاد می‌فروشیم

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد قراردادی چند میلیارد دلار جهت تولید سامانه‌های پدافند موشکی «تاد» برای ریاض را امضا کرده است.

پنتاگون: به عربستان سامانه موشکی تاد می‌فروشیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه حمایت‌های نظامی آمریکا از رژیم سعودی، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد قراردادی چند میلیارد دلار جهت تولید سامانه‌های پدافند موشکی «تاد» برای ریاض را امضا کرده است.

پنتاگون بامداد امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد آژانس پدافند موشکی آمریکا قراردادی به ارزش بیش از ۲.۴ میلیارد دلار برای تولید و ارائه سامانه‌های تاد به رژیم سعودی را به شرکت تسلیحاتی «لاکهید مارتین» اعطا کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است ریاض ۱.۵ میلیارد دلار از هزینه کل این قرارداد را پرداخت می‌کند و تعدادی از این سامانه‌ها نیز هم‌اکنون آماده بوده و به ‌زودی به عربستان سعودی ارسال می‌شوند.

پنتاگون همچنین پیش تر در نیمه اسفند سال گذشته گفته بود لاکهید مارتین در قراردادی به ارزش ۹۴۵ میلیون دلار سامانه ضد موشکی تاد به عربستان سعودی می‌فروشد.

رژیم سعودی در ماه نوامبر ۲۰۱۸، تفاهمنامه مشترکی را با آمریکا برای خرید سامانه‌های پدافند موشکی تاد امضا کرده بود. این تفاهمنامه به ارزش ۱۵ میلیارد دلار، ۴۴ دستگاه سامانه تاد از جمله موشک، آتش‌بار و تجهیزات جانبی آن را شامل می‌شود.

این در حالی است که برخی از کشورهای صادرکننده تسلیحات در جهان، بعد از قتل هولناک «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد ریاض در کنسولگری سعودی در استانبول و همچنین جنگ تحمیلی این رژیم علیه یمن که بحران انسانی ۵ ساله‌ای را در این کشور باعث شده، فروش سلاح به این کشور را قطع یا تعلیق کرده‌اند.

تاد، سامانه دفاع موشکی ضد بالستیک است که توسط شرکت «لاکهید مارتین»ساخته شده ‌است. موشک این سامانه کلاهک حمل نمی‌کند بلکه با انرژی جنبشی خود، موشک دشمن را نابود می‌کند. برد رادار آن ۱۰۰۰ کیلومتر، برد عملیاتی موشک ۲۰۰ کیلومتر، سقف پرواز آن ۱۵۰ کیلومتر و سرعت آن ۱۰۰۸۰ کیلومتر در ساعت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار