خسارت هزار و ۸۰ میلیارد تومانی سیلاب در کهگیلویه وبویراحمد

سیلاب هزار و ۸۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های کهگیلویه وبویراحمد خسارت وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، معاون عمرانی استاندارکهگیلویه وبویراحمد گفت: ۲ سامانه بارشی روز‌های پنجم و دهم فروردین وارد استان شده بود که بر اثر سیلاب حاصل از آن خسارت‌های زیادی به تاسیسات آب، برق، گاز، مخابرات، سرمایه گذاری، صنعت وگردشگری واردشده است.

عزیز فیلی افزود: این سامانه برای استان چهار میلیارد مترمکعب روان آب به همراه داشت و ظرفیت کامل سد‌ها پرشده و باکنترل دریچه‌های سد از وارد آمدن خسارت به مناطق پایین دست جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارات واردشده در بخش‌های دیشموک و قلعه رئیسی و شهرستان بویراحمد، بوده است، گفت:در بارش‌های اخیر جاده ارتباطی ۲۴۶ روستا آسیب دیده است که بازگشایی آن‌ها انجام شد.

فیلی ادامه داد: در پی سامانه دوم راه ارتباطی ۶۰ روستای دیگر که شنی و خاکی بوده هم اکنون مسدود است.

معاون عمرانی استاندار با تاکید براینکه هنوز به طورکامل خسارت‌های سیل در بخش‌های مختلف برآورد نشده است، اضافه کرد: خسارت اولیه به صورت تلفنی و مکتوب با امضای استاندار به هیئت دولت ابلاغ و تلفنی با معاون اول رییس جمهور و معاون وزیر کشور اعلام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تخصیص این اعتبارات از محل تسهیلات بانکی ومنابع دولتی بخشی از این خسارت‌ها جبران و زیرساخت‌های خسارت دیده بازسازی شود.

انتهای پیام/د

خسارت هزار و ۸۰ میلیارد تومانی سیلاب در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.