بازدید معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از موزه مهاباد

حسن سپهرفر، معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از موزه مردم شناسی مهاباد بازدید کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد در این دیدار با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۱۸۷ شی تاریخی در موزه مردم‌شناسی مهاباد نگهداری می‌شوند، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: تعداد ۹۸۴ عدد شی اهدایی، ۱۳۹ شی فرهنگی- تاریخی، ۳۱ عدد شی مطالعاتی، ۲۷ عدد شی غیرفرهنگی- تاریخی و پنج شی تقلبی، این اشیاء را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه از نظر تعداد اشیاء اهدایی، موزه مهاباد نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند و در سطح کشور بی‌نظیر است، افزود: موزه مردم‌شناسی مهاباد تنها موزه در جنوب آذربایجان‌غربی بوده و در داخل حمامی تاریخی به نام حمام میرزا رسول واقع شده که قدمت آن به اواخر دوره صفویه برمی‌گردد.

غلامرضا عبده ادامه داد: بنای این موزه توسط فردی به نام میرزا رسول ساخته شده است و تا سال ۱۳۷۵ به عنوان حمام عمومی از آن استفاده می‌شد که در سال ۱۳۸۰ توسط اداره میراث فرهنگی خریداری و در سال ۸۲ مرمت آن آغاز و در سال ۸۸ به عنوان موزه مردم‌شناسی افتتاح شد.

انتهای پیام/ج

بازدید از موزه مردم شناسی مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.