آخرین مصاحبه جمشید مشایخی: افغانستان مثل وطن من است

«جمشید مشایخی» بازیگر کهنه کار و پر افتخار سینما و تلویزیون ایران که شام روز 13 حمل/ فروردین درگذشت، در آخرین مصاحبه خود گفته بود: افغانستان مثل وطن من است.

آخرین مصاحبه جمشید مشایخی: افغانستان مثل وطن من استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «جمشید مشایخی» بازیگر کهنه کار و پر افتخار سینما و تلویزیون ایران پس از تحمل یک دوره بیماری ، شام روز 13 حمل/ فروردین 1398 در شفاخانه عرفان تهران درگذشت.

این بازیگر کهنه کار تلویزیون و سینمای ایران شب سال نو خورشیدی مهمان ویژه برنامه نوروزی کانال تلویزیونی آی فیلم 2 بود. استاد مشایخی در این مصاحبه از احساس عمیق خود نسبت به مردم افغانستان سخن گفت و تصریح کرد: وقتی افغانستان شلوغ شده بود و ما از طریق رادیو تلویزیون از احوال افغانستان با خبر می شدیم، گویا این اتفاقات و ناگواری ها در ایران اتفاق افتاده زیرا مردم افغانستان عزیز ما هستند. وقتی کشور افغانستان مورد هجوم قرار گرفت من متاثر شدم و گریه کردم زیرا افغانستان مثل وطن من است.

این هنرمند ماندگار سینما و تلویزیون با دلخراش توصیف کردن کشتار مردم مظلوم افغانستان در جنگ های گذشته گفت: من وقتی می دیدم که مردان، زنان و اطفال بی گناه که همچو پسران، دختران و نوه های من هستند، در جنگ و پیامدهای افکار احمقانه جهان نابود می شوند، بسیار ناراحت می شدم.

وی با اظهار تاسف از عدم توجه به مشترکات بین افغانستان و ایران و لزوم فعالیت های هنری در این بخش گفت: باید در بخش تولید آثار مشترک کارهایی صورت می گرفت اما از آن غفلت شده است. ایران و افغانستان سال ها پیش یک کشور بودند و خارجی ها بین ما اختلاف افکندند. 

مشایخی در حالی که مردم افغانستان را هموطن خود خطاب کرد ابراز داشت: دست همه مردم افغانستان را می بوسم و آرزو دارم که به این کشور سفر کرده و در نقش شخصیت های برجسته این کشور فیلم بازی کنم.

وی در پایان گفت: آرزوی من در سال نو (1398 خورشیدی)، سعادت ، سلامت و پیروزی مردم افغانستان و همه پارسی زبانان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
اسطوره ی تکرار نشدنی...