طنین موسیقی عرفانی ایران در بنگلادش طنین‌انداز شد

گروه موسیقی «خلیفه غوثی» مقام نخست جشنواره چیتاگنگ بنگلادش را از آن خود کرد

معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت:گروه موسیقی سنتی عرفانی ایرانی «خلیفه غوثی» در سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی صوفی در شهر چیتاگنگ بنگلادش، مقام نخست جشنواره را از آن خود کرد.

سامان احمدی اظهار کرد: گروه ایرانی موسیقی «خلیفه غوثی» با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش، به مناسبت سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی صوفی در این کشور و برای اجرای برنامه‌های ویژه موسیقی، به شهر چیتاگنگ بنگلادش سفر کرد.

وی ادامه داد: درخواست حضور یک گروه موسیقی سنتی عرفانی بنا به درخواست وزارت فرهنگ بنگلادش و در راستای همکاری و توسعه تعاملات فرهنگی بین دو کشور، از سوی رایزنی فرهنگی ایران انجام پذیرفت.

وی با اشاره به حضور گروه‌های هنری از دیگر کشور‌های اسلامی در این فستیوال بیان کرد: در این جشنواره گروه‌های موسیقی از کشور‌های هندوستان، مصر، نپال و ایران، از ششم تا دهم فروردین‌ماه جاری در شهر چیتاگنگ بنگلادش حضور داشتند که در پایان و پس از اجرای هر یک از گروه‌ها، گروه ایرانی شرکت‌کننده مقام اول را کسب کرد.

معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به اعضای گروه «خلیفه غوثی» از ایران اشاره و خاطر نشان کرد: استاد عبدالرحمن (تک‌خوان و دف‌نواز)، استاد علیرضا غوثی (تک‌خوان، هم‌خوان و دف‌نواز)، ادیب جوانمردان (هم‌خوان و دف‌نواز) و عرفان غوثی (هم‌خوان و دف‌نواز) در این جشنواره به هنرنمایی پرداختند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.