تعیین چهار نقطه از سطح شهر سنندج جهت رها سازی ماهی قرمز

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبزشهرداری سنندج از تعیین چهار نقطه از سطح شهر سنندج جهت رها سازی ماهی قرمز خبر داد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت  با توجه به هشدار‌های زیست محیطی مبنی بر خطر رها سازی ماهی قرمز در دریاچه‌ها و سد‌ها این سازمان چهار نقطه از سطح شهر را برای شهروندان سنندجی جهت رها سازی ماهی قرمز تعیین نمود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: قبل از ایام آغاز نوروز همواره یکی از خرید‌های شهروندان در سفره هفت سین خرید ماهی‌های قرمز که نماد زییابی وحرکت است.

 شرمین شریفی بیان کرد: یکی از مواردی که کارشناسان محیط زیست نسبت به آن هشدار می‌دهند رهاسازی ماهی‌های قرمز در آب دریاچه‌ها و سد‌ها است.

وی گفت: براساس نظر کارشناسان محیط زیست ماهی قرمز توانایی بالایی در سازگاری با محیط دارد بنابراین با سرعت زیادی رشد می‌کند و غذای ماهیان بومی را می‌خورد که این مساله موجب کاهش غذا و در نتیجه افت جمعیت گونه‌های بومی می‌شود.

وی از تعیین چهار نقطه از سطح شهر جهت رها سازی ماهی قرمز خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند ماهی‌های قرمز خود را در حوض پارک کودک، حوض ورودی عمارت خسروآباد، حوض میدان حجاب و حوض پارک سپیدار رها کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.