رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از کشف و معدوم سازی بیش از ۲۵۰ کیلو گرم گوشت فاسد و غیر قابل مصرف در طرح تشدید نظارت بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

بایزید حسن پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  گفت: در بازرسی‌های مشترک شبکه دامپزشکی با ادارات بهداشت درمان، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی، بر مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی بیش از ۲۵۰ کیلو گرم گوشت فاسد و غیر قابل مصرف ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مرکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی در ایام تعطیلات نوروزی که از ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت ۱۷ فروردین ۹۸ ادامه دارد افزود: به دلیل افزایش عرضه و تقاضای مواد پروتئینی و فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز و در راستای تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان و ارتقای سطح کیفی و بهداشتی فرآورده‌های خام دامی نظارت‌های بهداشتی مستمر و مداوم و سرزده توسط کارشناس این شبکه صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد هدف از بازدید‌های سر زده را کنترل و جلوگیری از تخلفات بهداشتی بدلیل افزایش فروش انواع فرآورده‌های خام دامی در این ایام دانست و گفت: عمدترین تخلفات صورت گرفته در این رابطه عدم رعایت موازین بهداشتی است.

حسن پور افزود: در بازرسی‌های مشترک شبکه دامپزشکی با ادارات بهداشت درمان، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف از مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی بیش از ۲۵۰ کیلو گرم گوشت فاسد و غیر قابل مصرف ضبط و از چرخه مصرف خارج گردیده است که در همین راستا دو نفر متخلف بهداشتی به مراجع فضایی معرفی شده است.

وی ادامه داد: توصیه دامپزشکی به متصدیان عرضه و شهروندان این است که به تاریخ انقضاء، شکل ظاهری و تاییدیه دامپزشکی در هنگام عرضه و خریداری فرآورده‌های خام دامی دقت نمایند تا ناخواسته موجب به خطر افتادن بهداشت عمومی جامعه نشوند.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده فراورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف انسانی توسط بازرسین دامپزشکی متخلفین برابر قانون مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ج

کشف و ضبط گوشت غیر قابل مصرف در مهاباد

برچسب ها: دامپزشکی ، تعزیرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.