همایش بزرگ رسول رحمت در خراسان جنوبی

همایش رسول رحمت به مناسبت عید بزرگ مبعث، با حضور علما و روحانیان تشیع و تسنن خراسان جنوبی برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت الاسلام و المسلمین لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی کشور امروز در این همایشگفت:مبعث رسول اکرم (ص)، روزی بزرگ در تاریخ است که به دنیای اسلام عزت و استقلال داد.

 وی افزود:اقتدار امروز ایران اسلامی نتیجه آموزه های بعثت است و رسول اکرم (ص) به ما درس عزت، استقلال و سازش ناپذیری در برابر دشمن داد.

حجت الاسلام و المسلمین لطفیان با بیان اینکه جهان، امروز تشنه سیره رسول اکرم (ص) است افزود: علمای تشیع و تسنن امروز هم پیمان شده اند تا دوباره آموزه های ناب نبوی را بر سر سفره مردم بیاورند.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره بیانیه گام دوم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه تاکید زیادی بر تمدن سازی نوین اسلامی دارند که برای تبیین این مطالبه مهم، علما و روحانیان تشیع  و تسنن رسالت سنگینی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین لطفیان افزود: انقلاب اسلامی ایران محدود به داخل و حتی منطقه نیست و این تمدن سازی باید در سراسر دنیا پیاده شود.

وی گفت: تبیین این تمدن سازی، ماموریت بزرگی است که بر عهده همه ماست و امروز باید نهضت تبیین آن را راه اندازی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این همایش گفت: بعثت رسول اکرم(ص) روز بزرگی است که در تاریخ بشریت سابقه ندارد و تحولی است که بشریت را به سمت فتح قله های کمال هدایت می کند.

حجت الاسلام رضایی افزود: بعثت سرمایه بزرگی است که در اختیار داریم و وقوع انقلاب اسلامی ایران، تحول بزرگ جامعه بشریت پس از مبعث است که تا به امروز حفظ شده است.

وی گفت: امروز هم  وظیفه همه ماست که باید مراقب باشیم  این مسیر خدشه دار نشود  و باید گامی رو به جلو اما متفاوت از گذشته را برداریم.

امام جمعه اهل سنت اسدیه هم در این همایش مهمترین پیام بعثت را تکمیل اخلاق در جامعه دانست و گفت:مشکلات امروز امت اسلامی به خاطر این است که اخلاق پیامبر (ص) فراموش شده  و گرفتار خشونت و افراط گرایی شده است.

مولوی عبداللهی افزود: متاسفانه امروز مسلمانان تمام ظلم ها و ستم ها را علیه همدیگر روا می دارند و دنیای کفر هم نشسته و نگاه می کند.

وی گفت: دینی که سراسر رحمت و مهربانی است را طوری جلوه داده اند که سراسر خشونت و افرطی گری است و این درد بسیار بزرگی است .

 امام جمعه اهل سنت اسدیه ادامه داد: امروز وظیفه علمای تشیع و تسنن است که اخلاق پیامبر (ص) و هدف اصلی از بعثت را در جامعه ترویج بدهیم تا انسانها بدانند که اسلام دین مهربانی و اخلاقیات است.

مولوی عبداللی گفت: ترور علما و شخصیتهای برجسته اسلام، امروز یکی از توطئه های دشمنان است که باید همه هوشیار باشیم و با احساس مسئولیت در برابر این تفرقه افکنی ها بایستیم.

وی همچنین با اشاره به چهل سالگی انقلاب افزود: با وجود همه تحریم ها و سختی ها، چهل سالگی را پشت سر گذاشتیم و امروز لازم است در گام دوم انقلاب، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را برای جامعه تبیین کنیم.

انتهای پیام / ط آ

برچسب ها: مبعث ، روحانیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار