تعیین مدرسه جایگزین برای دانش آموزان حسین آباد کالپوش

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تمهیدات لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان روستای حسین آباد کالپوش که بر اثر رانش زمین خانه های خود را ترک کرده اند ، اندیشیده شد.

تعیین مدرسه جایگزین برای دانش آموزان حسین آباد کالپوشبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: خانواده‌های دانش آموزان روستای حسین آباد کالپوش نگران ادامه تحصیل دانش آموزانشان نباشند، چون تمهیدات لازم اندیشیده شده تا دانش آموزان بتوانند پس از تعطیلات نوروز به مدارس جایگزین بروند.

وی افزود: با توجه به رانش زمین، دو واحد آموزشی و یک خوابگاه شبانه روزی آسیب جدی دیده که با مساعدت استانداری و مدیریت بحران استان سمنان و مسئولان محلی، این دو ساختمان قبل از نوروز تخلیه شدندو قرار است در دبیرستان حضرت زینب به تحصل بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه علاوه بر دانش آموزان روستای حسین آباد، دانش آموزان روستا‌های همجوار آن هم در حسین آباد تحصیل می‌کنند تصریح کرد: استانداری سمنان برای ایاب و ذهاب دانش آموزان مدرسه شبانه روزی اعتباری در نظر گرفته تا بتوانند روزانه از خانه تا مدرسه و برعکس تردد کنند.

دستورانی گفت: اگر رانش‌ها ادامه داشته باشد و سایر مدارس حسین آباد را تحت تاثیر قرار دهد، از ظرفیت مدرسه شبانه روزی روستای سوداغلن که در نزدیکی روستای حسین آباد است استفاده خواهد شد و در صورت ادامه روند رانش، دانش آموزان به مدارس میامی منتقل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: مدارس در همه مناطق استان سمنان از جمله کالپوش از ۱۷ فروردین دایر است.

در مدارس آسیب دیده از رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش ۸۰۰ دانش آموز تحصیل می‌کنند.

بسیاری از بنا‌های حسین آباد کالپوش چندی است به علت رانش زمین دچار شکستگی و ریزش شده است.

انتهای پیام / گ

جزئیات تعیین مدرسه جایگزین برای دانش آموزان حسین آباد کالپوش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.