رانش زمین در گردنه اسدآباد

بر اثر بارش شدید باران ۹ مورد رانش در گردنه بین المللی اسدآباد به عمق یک تا دو متر و به طول پنج کیلومتر اتفاق افتاد.

رانش زمین در گردنه اسدآبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، طالبی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گفت: محور گردنه اسدآباد یکی از محور‌های بین المللی و پر ترافیک است که در اثر رانش زمین دچار مشکل شده است و در اولین مرحله ایمن سازی این محور برای تردد مسافران انجام می‌شود.

به گفته فرمانداراسدآباد بارش‌ها به هزار واحد مسکونی و دامی و هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در اثر بارش‌های سیل آسا راه عبور اهالی روستای گوآنله تخریب شد و دیواره رودخانه روستا‌های پیر شمس الدین و دولت آب براثر طغیان رودخانه تخریب شد و روستای پیرشمس الدین در معرض آبرفتگی بود که با مدیریت ستاد بحران شهرستان و کمک شهرداری و مشارکت اهالی مهار شد.

کريم حميدوند گفت: در این بارش‌ها ۱۹ مورد خسارت به شبکه آب و فاضلاب شهری و ۵۰ مورد خسارت به شبکه گازرسانی و ۴۰ مورد خسارت به شبکه توزیع برق و ۱۵ مورد خسارت به شبکه آب و فاضلاب شهری وارد شد.

فرماندار اسدآباد ادامه داد:بارش‌های اخیر موجب تلف شدن ۳۰۰ دام سبک و سنگین و تخریب ۶۰۰ واحد مسکونی روستایی و ۴۵۰ واحد دامی شد که خسارت وارده به بخش کشاورزی و دامی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه پر آب شدن سد تغذیه مصنوعی خنداب و با ظرفیت چهار میلیون متر مکعب از برکات بارش‌های اخیر بود، گفت: در این بارش‌ها به بیش از هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خسارت وارد شد.

رضوانی، جلال رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: بر اثر بارش‌های اخیر ۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان دچار خسارت شدند و۶۵۰ واحد دامی هم تلف شد.

انتهای پیام/د.ا

ایمن سازی گردنه اسدآباد در حال انجام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.