آغاز عملیات احداث ۱۱ پل موقت در محور آق قلااینچه برون

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از آغاز عملیات احداث ۱۱ پل موقت در محور آق قلااینچه برون روستای گامشلی نزار خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: یکی از مسیر‌های ترانزیتی و اقتصادی گلستان مسیر آق‌قلا-اینچه‌برون است که این محور در ۸ نقطه برش خورده است که در این مسیر احداث پل موقت توسط راهداران گلستان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مسیر روستایی گامشلی نزار در ۳ نقطه برای عبور سیلاب، این مسیر توسط افراد محلی تخریب و برش داده شده است که با توجه به فروکش کردن سیلاب عملیات احداث ۳ پل موقت توسط راهداران و برادران سپاه آغاز شده است.

میقانی گفت: همه مصالح به محل احداث پل‌ها منتقل شده است و به روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ماموریت دادیم در اسرع وقت محور‌هایی که بر اثر سیل اخیر تخریب شده را شناسایی و برای ایمن سازی و شرایط برقراری تردد توسط شهروندان اقدام کنند.

وی افزود: برای جلوگیری از سیلاب و آبگرفتگی به داخل روستا‌ها و شهر‌های مستعد سیل خیز بیش از ۱۰۰ نقطه ارتباطی در استان گلستان توسط افراد محلی تخریب و برش شده است.

مبقانی گفت: با بالا آمدن آب در برخی مناطق سیل زده و مسدود شدن آن‌ها کار امدادرسانی بسیار سخت بود و تلاش شبانه‌روزی صورت گرفت تا این مسیر‌ها بازگشایی شود.

وی گفت: با تلاش‌های نیرو‌های سپاه و راهداری تاکنون در ۲۳ نقطه پل‌های موقت برای ارتباط بین شهر‌ها و روستا‌های سیل زده صورت گرفت که با احداث این ۱۱ پل مجموع پل‌های احداثی به ۳۴ پل می‌رسد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پل‌ها کم‌عرض بوده محدودیت ترافیکی صورت گرفته تا کار امدادرسانی با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: این پل‌ها به صورت موقت است، بعد از فروکش کردن آب و خشک شدن راهها، اقدامات اساسی برای احداث پل‌های ثابت و ایمن سازی در این مسیر‌ها انجام خواهد شد.

میقانی در ادامه با توجه به تخریب محور‌های مواصلاتی و ابنیه فنی راه‌های استان در سیل اخیر گلستان و آسیب‌های اساسی که بر اثر آب گرفتگی به راه‌های بین شهری و روستایی وارد شده گفت: برخی از خسارت‌ها به راه‌های استان طی دوران بعد از فروکش کردن آب نمایان خواهد شد و با توجه به جنس خاک مناطق سیل زده در آینده باید برخی راه‌ها تخریب، زیرسازی و آسفالت گردند.

انتهای پیام/م
 
 

عملیات احداث ۱۱ پل موقت در محور آق قلااینچه برون آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار