تاکید امام جمعه زنجان به ضرورت تقویت روحیه سیل زدگان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر به ضرورت تقویت روحیه سیل زدگان تاکید کرد .

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ حجت الاسلام والمسلمین خاتمیدر خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر گفت:  استقلال، اقتدار ملی، امنیت جامعه، خودکفایی اقتصادی و پیشرفت‌های سیاسی، دشمن شناسی و وحدت ملی از مهمترین دستاورد‌های مقابله با دشمنی آمریکا و ایادی آن بوده است.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه ۲۰ فروردین سال ۵۹ سالروز قطع روابط سیاسی ایران و آمریکا است افزود: کارتر با بلوکه کردن و صدور بخشی از اموال و بانک‌های ایرانی سعی در جمع کردن طومار انقلاب اسلامی داشتند، اما حرکت ساده اندیشانه آنان موجب آغاز عکس العمل‌های ایران در مقابل دشمنی‌ها و جنایات آمریکا بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت : ۲۰ فروردین سالروز عملیات بزرگ و غرور آفرین والفجر ۸ در منطقه فکه در سال ۱۳۶۲ است یاد شهدای این عملیات را گرامیداشت.

خطیب جمعه زنجان همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه به سوم و چهارم شعبان اشاره کرد و گفت : روز‌های پاسدار و جانباز روز یادآوری رشادت‌ها و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام است.

وی افزود: فداکاری و جانبازی رزمندگان موجب شد امام راحل سوم و چهارم شعبان را روز پاسدار و جانباز نامگذاری کند تا فرصتی برای گرامیداشت و قدردانی از رشادت آنان باشد.

خطیب جمعه زنجان درادامه به ۲۰ فروردین سال ۸۵ به عنوان روز هسته‌ای اشاره کرد گفت: که ایران فناوری غنی سازی اورانیوم دست یافت در حالی که دنیا این واقعیت علمی را باور نمی‌کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نتیجه استقامت، عزت و نتیجه عقب نشینی ذلت است افزود: دانشمندان بسیاری برای حفظ و تداوم دستیابی به این فناوری از سوی دشمن ترور شدند، اما شهادت آن‌ها موجب مستحکمتر شدن گام‌ها در این مسیر شد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی همچنین خاطر نشان کرد : در نخستین روز وقایع سیل زلزله با اتحاد و انسجام و دلسوزی کمک رسانی به آسیب دیدگان آغاز شد و همه امکانات کشور در خدمت قرار گرفت درحالی که در بسیاری از کشور‌های بیگانه این حرکت‌های جهادی بسیار کم است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در مورد حوادث طبیعی اخیر در کشور هم گفت: در سیل اخیر ۴۰۰ شهر و روستا دچار حادثه شدند و خانه‌های بسیاری ویران شد که در چنین شرایطی دیگر زمان مزمت و مقصریابی نیست بلکه باید هرکس هر کاری از دستش بر می‌آید نباید کوتاهی کند.

خطیب جمعه زنجان به ضرورت تقویت روحیه سیل زدگان اشاره کرد و افزود : مسئولان استان هم در این ایام با حضور در پست‌های خود وضعیت استان را رصد و پیشگیری را در اولویت قرار دادند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت: پیروی از پیامبران بهترین راه رسیدن به تقوای الهی است چرا که پیام بعثت همه پیامبران تبعیت از خدا و جهاد با طاغوت بوده است.

انتهای پیام / ک 

خطبه های نماز جمعه زنجان در ۱۶ فروردین ماه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.