نگاهی به تاریخچه دیدار‌های پرسپولیس و الاهلی

در این گزارش به بررسی دیدار‌های گذشته تیم‌های الاهلی عربستان و پرسپولیس ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال پرسپولیس ایران اگر چه در جدول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا وضعیت جالبی ندارد، اما ۲ پیروزی پیاپی در لیگ برتر که در بازی دربی مقابل رقیب سنتی‌اش استقلال تهران و همچنین پیکان اتفاق افتاد، روحیه بسیاری گرفت و هر کدام از بازیکنان می‌توانند سرنوشت بازی را به تنهایی عوض کنند.

پیش از این مسابقه، سرخپوشان در ۲ بازی رفت و برگشت مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا در سال ۹۶ به مصاف تیم الاهلی رفتند.

5

رستگاری در بازی رفت مقابل ستارگان میلیاردی الاهلی عربستان

پرسپولیسی‌ها پس از عبور از سد محکمی، چون لخویا که به تازگی به نام الدوحیل شناخته می‌شود، بازی رفت مقابل الاهلی را در استادیوم سلطان قابوس عمان در حالی شروع کردند که با ۲ گل ستاره‌های حریف یعنی عمر السوما و دسوزا عقب افتاده بودند، اما در نهایت با یک کامبک رویایی، شکست ۲ بر صفر را با تساوی عوض کردند. گل‌های پرسپولیس توسط ستاره مغضوب شان گادوین منشا و شجاع خلیل زاده به ثمر رسید.

علی علیپور با ۲ پاس گل تماشایی برای شجاع خلیل زاده و گادوین منشا توانست در یکی از شیرین‌ترین تساوی‌های پرسپولیس آن هم خارج از خانه نقش اول تیمش را بازی کند.

پرسپولیس همچنان سلطان کامبک در دقایق پایان/ تیر خلاص با ضربات پنالتی زده شد

پرسپولیسی‌ها این بار در حالی بازی برگشت را شروع می‌کردند که ستاره تیمشان یعنی سید جلال حسینی به دلیل محرومیت در این دیدار حساس حضور پیدا نکرده بود. این بازی نسبت به مصاف رفت تماشاگران ایرانی بیشتری به خود در ورزشگاه می‌دید. اما نکته قابل توجه شروع مسابقه این بود که علی علیپور در دقایق ابتدایی بازی قدر فرصت به دست آمده را دانست و با ضربه‌ای سرکش گل اول تیمش را به ثمر رساند.

پس از دقایقی، کمال کامیابی نیا به دلیل تکل بسیار خشن روی پای بازیکن حریف با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد. این اتفاق روحیه پرسپولیسی‌ها را پایین آورد. تا حدی که بازیکنان بازی را برای چند دقیقه با سردرگمی دنبال می‌کردند. با گذشت زمان بازی شاگردان برانکو ایوانکوویچ از دقیقه ۱۱، بدون تعویض، تغییر تاکتیک قابل ستایشی داشتند و تیم الاهلی را با تمام مهره‌های کلیدی اش زمین گیر کردند.

در نیمه دوم بازیکنان پرسپولیس توپ را به آسانی در نیمه زمین الاهلی از دست دادند و همان توپ با غفلت مدافعان در دروازه بیرانوند جای گرفت تا نماینده کشورمان در آستانه حذف از این رقابت‌ها قرار بگیرد، اما پرسپولیس، چون عملا چیزی برای از دست دادن نداشت و خود را از رقابت‌های لیگ قهرمانان حذف شده تصور می‌کرد، با عزمی جزم شده این بار فقط توپ‌ها را به سمت دروازه حریف روانه کرد. قرمز‌ها به صورت تدریجی به دروازه حریف نزدیک شدند و در نهایت با ۲ گل دیگر که توسط آقای خیریت (مهدی طارمی) و ستاره مغضوب (گادوین منشا) از نقطه پنالتی به ثمر رسید، تیر خلاص را به سمت حریف شلیک و به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کردند.

پرسپولیس در دبی به رستگاری می‌رسد؟

پس از گذشت ۲ سال از بازی‌های لذت‌بخش سرخپوشان مقابل تیم الاهلی، حالا قهرمان فصل پیش لیگ برتر کشورمان باید با ستاره‌های میلیاردی و سرمربی جدید حریف به رقابت بپردازد. جدال برانکوی کهنه کار در سمت سرمربی و از طرفی رویارویی او با خورخه فوساتی باتجربه می‌تواند به جذابیت این بازی اضافه کند. با رفع مصدومیت عمر السوما، ستاره زهردار این تیم سعودی، مدافعان پرسپولیسی این بار با حضور کاپیتان با سابقه خود سید جلال حسینی که رهبری تیم را به خوبی بر عهده دار باید بیش از پیش مراقب او باشند. ستارگان کلیدی دیگر این تیم عربستانی تافارس دیگانینی، پائولو دیاز و آدریان سانتوس هستند که هر کدام به خودی خود می‌توانند شرایط را به سود تیمشان عوض کنند.

این بازی از حیث ارتقای رتبه برای پرسپولیسی‌ها بسیار حائز اهمیت است. مطمئنا بازیکنان پرسپولیس اگر چشم به صعود از گروه داشته باشند، باید روی این بازی آن هم در کشور ثالث (امارات متحده عربی) تمرکز ویژه‌ای داشته باشند تا در نهایت خاطرات خوش ۲ فصل گذشته لیگ قهرمانان مقابل الاهلی مجددا تکرار شود.


بیشتر بخوانید:

باشگاه ناتینگهام فارست تولد فوتبالیست ایرانی را تبریک گفت +عکس

نوروزی:به پرسپولیس می روم

برانکو: شادی پس بردمان کامل نشد / کامیابی‌نیا به بازی مقابل الاهلی می‌رسد


انتهای پیام/

تاریخچه دیدارهای پرسپولیس با تیم الاهلی عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.