نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

احداث و واگذاری بیش از ۴ میلیون واحد مسکونی برای محرومان جامعه از آغاز انقلاب تاکنون

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن از احداث و واگذاری بیش از ۴ میلیون واحد مسکونی برای محرومان جامعه از آغاز انقلاب تاکنون خبرداد.

احداث و واگذاری بیش از ۴ میلیون واحد مسکونی برای محرومان جامعه از آغاز انقلاب تاکنونبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) از احداث و واگذاری بیش از چهار میلیون واحد مسکونی برای محرومان جامعه از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون خبر داد.

وی افزود: در ابتدا لازم می‌دانم به عزیزانی که در این سیل اخیر عده‌ای از پاره‌های جگرشان را ازدست داده اند تسلیت عرض کنم، و سال جدید را که مقام معظم رهبری آن را سال رونق تولید نام گذاری کرده‌اند و همچنین سالگرده فرمان تاریخی حضرت امام مبنی بر افتتاح حساب صد و تولید تولد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را به شما خواهران و برادران به ویژه همکارانم در بنیاد مسکن تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در روز‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی امام (ره) با صدور پیامی عمق علاقه‌شان را به محرومین نشان دادند و توجه به همکاری و همراهی مردم فرمودند که همه محرومان باید خانه داشته باشند همچنین بر دولت اسلامی است که بر این مهم چاره ایی بی اندیشند و وظیفه مردم این است که بر این مورد همکاری کنند.

وی ادامه داد: اینجانب حسابی به شماره صد در تمام شعب بانک ملی افتتاح کرده و از تمام کسانی که توانایی دارند دعوت می‌کنم برای کمک به خانه سازی و محرومین به این حساب پول واریز کنند.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی تصریح کرد: امام راحل در جایی دیگر فرمودند که با کمال تواضع از ملت عزیز در این امر حیاتی استمداد می‌کنم همچنین وظیفه اول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین مسکن محرومین است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چهل سال بعد از پیروزی انقلاب حدود بیش از ۴ میلیون خانه برای محرومین ساخته و در اختیار محرومین و مردم قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: حدود ۳۳۴ هزار ۵۸۶ مسکن مهر بوده است که در سال‌های اخیر بدون مسئله در اختیار مردم محروم قرار داده است و همچنین خیرین مسکن ساز را برای مشارکت در خیرین در امر خانه سازی در ۳۱ استان و ۱۵۰ شهرستان فعال نموده است.

وی ادامه داد: وظیفه دیگر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به سازی و نوسازی مسکن روستایی است که در این زمینه تا به الان دومیلیون دویست و شصت نه هزار و ۸۳۷ واحد مقاوم سازی شده است که در سال ۴۸ این میزان ۷ درصد بوده است و اکنون حدود ۴۲ درصد خانه‌های روستایی مقاوم سازی شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: وظیفه دیگر بنیاد مسکن تهیه و اجرای طرح هادی روستایی است که تا به امروز ۳۷ هزار و ۲۴۹ طرح هادی یعنی ۹۵ درصد تهیه شده است؛ اجرای طرح هادی ۱۸ هزار و ۵۱ روستا حدود ۴۷ درصد، در سال‌های ۹۶ و ۹۷، ۷ هزار و ۸۴۴ روستا طرح هادی به اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: وام قرض الحسنه‌ای که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا به امروز به خانواده‌های محروم داده است، ۸۶۵ هزار خانوار است همچنین سند مالکیت روستایی که تا به امروز متولی نداشته است، در اختیار مردم قرار گرفته است به عبارتی ۳ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۴۳۵ سند تا به الان در اختیار مردم روستایی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: ۲۰۸ هزار و ۵۰۰ سند در شهر‌های زیر ۲۵ خانوار تهیه شده است، خدمات فنی و صدور پروانه ساختمانی حدود ۲ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۱۹ واحد، حدود ۶ هزار ساخت مسکن برای خانواده‌هایی که بیش از ۲ معلول دارند که در این امر تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفین و بهزیستی و سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد.

وی ادامه داد: حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ خانه در مناطق مختلفی که دچار آسیب شد، بنیاد مسکن جمهوری اسلامی بازسازی کرده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: آخرین محلی که بنیاد مسکن بازسازی کرده است، همانطور که همه مردم در جریان هستند؛ زلزله کرمانشاه است چرا که در این زلزله ۱۰۵ هزار واحد آسیب دیده بود.

حجت‌الاسلام رضایی اظهارکرد: ۳۶ هزار و ۵۰۰ واحد احداثی، ۱۰ هزار واحد شهری و ۲۶ هزار روستایی، ۶۸ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری بوده است که ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد آن روستایی و ۲۱ هزار از آن شهری می‌باشد.

وی ادامه داد: در تمام روستا‌ها کار به اتمام رسیده است، ولی در شهر هنوز تعدادی باقی مانده است، یعنی حدود ۷۳ درصد شهر پیشرفت کرده است، ولی روستا‌ها بیش از ۹۵ درصد پیشرفت کار ساخت و ساز داشته‌اند. به هر واحد شهری در کرمانشاه ۶۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۵ درصد و ۱۳ میلیون تومان بلاعوض داده شده است، همچنین به هر واحد روستایی ۴۰ میلیون تومان وام و ۱۲ میلیون بلاعوض داده شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: برای هر واحد ۸ تن سیمان از طرف مقام معظم رهبری رایگان هدیه شده است که در اختیار مردم قرار داده شد به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با افتخار آوار برداری، نظارت و تهیه نقشه را بدون چشم داشت انجام داده است و تا به الان این کار ادامه دارد.

وی ادامه داد: آخرین حادثه‌ای که پیش آمده است همانطور که مردم در جریان هستند، حادثه سیل می‌باشد که امروز در کشور با این وضعیتی که شاهد هستیم با آن رو به رو شده‌ایم، ولی تا به الان آمار دقیقی از آن نداریم، ولی آن چیزی که امروز به من گزارش شده است، حدود ۷۰ هزار واحد احتمالا تعمیری و حدود بیش از ۲۰ هزار واحد احداثی در کشور آسیب دیده است که این‌ها باید بازسازی شوند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان اظهار کرد: ۲ تقاضا از شما عزیزان دارم؛ اول اینکه تشکر و قدردانی از همکاری شما مردم خوب ایران دارم چرا که تا به امروز مشارکت خوبی از جانب شما شده است و این کمک‌ها را باید همچون گذشته ادامه دهیم.

وی ادامه داد: از مردم صبور و مومن که در همه استان‌های آسیب دیده سیل تقاضا می‌کنم که با صبوری مقاومت کنید و این را بدانید که مردم قهرمان ایران، نهادها، دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا آخرین لحظه در خدمت و همراه شما خواهند بود و در آخر تقاضا می‌کنم به حساب ۱۰۰ کمک کنید لذا این حساب زیر نظر شخصیتی به نام آیت‌الله رسولی محلاتی است که مورد توجه و اعتماد امام و رهبری بوده و هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار