فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران:

هر جایی که نیاز باشد تمام توان خود را به کار می‌بندیم

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام امکانات ارتش متعلق به ملت است و هر جایی که نیاز باشد آنچه را که در توان داریم به کار می‌بندیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، امیر سرلشکر موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در گرگان گفت: کارمندان و افسران ما در مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی جانشان را در کف دستشان می‌گیرند تا از کشور دفاع کنند و تا خانواده هایمان در امنیت و سلامت باشند.

وی ادامه داد: یک زمان‌هایی هم که حمله‌ای صورت نمی‌گیرد و در داخل کشور جان و مال هموطنانمان در معرض خطر قرار می‌گیرد ما وظیفه‌ای در قبال آن‌ها داریم.

امیر سرلشکر موسوی افزود: به این صورت که اگر قرار است در آسمان‌ها، در دریا و در مرز‌ها بجنگیم تا جان مردم ما حفظ شود در آسمان با هواپیما‌ها می‌جنگیم در مرز‌ها دفاع می‌کنیم و در آب‌ها به وسیله شناور‌ها، زیردریایی‌ها، ناوچه‌ها و ناوشکن‌ها خواهیم جنگید.

وی گفت: اگر قرار باشد سیل و زلزله و آتش سوزی به جان و مال مردم آسیب بزند و منابع طبیعی را تحت تاثیر قرار دهد وظیفه ماست که کار انجام دهیم و یک وظیفه قانونی که در قانون اساسی هم تصریح شده حفظ آمادگی رزمی نیرو‌های ارتش است که هر جا دولت نیاز داشته باشد به کمک دولت برود.

وی گفت: نکته دیگر ارتباط‌های کشوری و لشکری با هم است که در شورای تامینی که در استان‌ها و یا در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود یگانی از ارتش وجود دارد که فرمانده ارتش عضو شورای تامین همانجاست.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وقتی شورای تامین مصوبه‌ای را صادر می‌کند همه با هم مشورت می‌کنند که این حادثه برای ما پیش آمده و باید هر کدام یک گوشه از کار را بگیرند و آن را پیش ببرند و فرمانده ارتش بر اساس میزان اختیاراتی که دارد و ظیفه را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به زلزله سرپل ذهاب تفزود: بعد از زلزله تمام اختیارات فرمانده کل ارتش را برای حوادث غیرمترقبه به فرماندهان محلی تفویض کردیم به این معنی که فرمانده ارتش در استان گلستان تمام اختیارات فرمانده کل ارتش را دارد و چنانچه در حوادث غیرمترقبه از امکانات استفاده کند به کسب اجازه، از رده بالاتر را ندارد.

امیر سرلشکر موسوی افزود:اگر خانواده‌ای در هر کدام از شهرستان ها‌ی کشوردچار مشکل شود آن خانواده ماست و ما انجام وظیفه خواهیم کرد.

وی گفت: این امکانات، امکانات ملت است که در اختیار ما قرار دارد به این ترتیب که هر زمان کشور دچار مشکل حوادث طبیعی شود و یا نیاز به دفاع داشته باشد ما پای کار هستیم. انجام وظیفه می‌کنیم.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه برخی از معاندین سنگ اندازی کردند و سعی داشتند اتحاد بین نیرو‌های مسلح را چه در بحران و چه در غیر آن خدشه دار کنند گفت: دشمن دشمنی می‌کند و این موضوع عجیب نیست، اما به قول قدیمی‌ها شنونده باید عاقل باشد ما خودمان باید حواسمان جمع باشد و دست در دست یکدیگر داشته باشیم و اتحاد خود را حفظ کنیم.

وی گفت: دشمن از قدیم کارش نفاق بوده و این کارش ریشه در کار شیطان دارد و ما باید در مقابل شیطان‌های زمان که در چهره دولت‌های استکباری آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها مجسم شدند بایستیم.

انتهای پیام/م
 

صحبت های فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مناطق سیل زده

برچسب ها: ارتش ، سخن بزرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.