مسئول نمایندگی استاندارد دیواندره از جمع آوری و عودت ۴ تن و ۱۵۰ کیلوگرم معادل ۸۳ کیسه آرد غیر متناسب با نوع نان، در شهرستان دیواندره خبر داد.

۴ تن آرد غیر مرتبط با نوع پخت نان در دیواندره کشف شدمسئول نمایندگی استاندارد دیواندره در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: در چهار نوبت بازرسی ویژه نوروز از واحد‌های نانوایی سنگک پزی که در قالب گشت مشترک توسط کارشناسان استاندارد و ادارات مرتبط انجام شد، مقدار ۴ تُن و ۱۵۰ کیلو گرم آرد مخصوص پخت نان لواش که در این سنگک پزی‌ها توزیع شده بود مشاهده  و ضبط شد و جهت اعمال قانون و انجام برخورد‌های قانونی به تعزیرات شهرستان معرفی شدند.

سیروس کاکی با اشاره به اینکه در استاندارد ملی ایران هشت نوع آرد شامل آرد نول، ستاره، بربری، تافتون و لواش، سنگک، کامل، ماکارونی و سمولینا تعریف شده است، افزود: استفاده از آرد متناسب در پخت نان، در کیفیت نان تأثیر به سزایی دارد.

مسئول نمایندگی استاندارد در دیواندره اظهار داشت: نتایج بازرسی از نانوایی‌های پخت نان سنگک در دیواندره برای تناسب آرد استفاده شده با نان پخته شده این بود که در تعدادی از این نانوایی‌ها به جای استفاده از آرد مخصوص نان سنگک از آرد لواش و تافتون استفاده شده است.

انتهای پیام/ع

کشت های نوروزی  اداره استانداره دیواندره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.