معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان:

آبخیزداری در پایداری کشاورزی استان سمنان تأثیر مستقیم دارد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان درباره ویژگی‌های مثبت طرح‌های آبخیرداری گفت: آبخیزداری در پایداری کشاورزی استان تأثیر مستقیم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرهاد عبدالشاه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  ضمن بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری به صرفه و اقتصادی محسوب می‌شوند گفت: این طرح‌ها در مواقع بحران با کمترین هزینه می‌توانند تا حد زیادی از خسارت‌های جانی و مالی پیشگیری کنند.

وی افزود: طرح‌های آبخیزداری در راستای ایجاد امنیت هرچه بیشتر برای مناطق مسکونی شهری و روستایی، صنعتی و کشاورزی مؤثر هستند.

عبدالشاه اجرای عملیات آبخیزداری را برای ساکنان روستا مهم و مؤثر عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها در پایداری اشتغال در بخش کشاورزی و تولید تأثیر به سزایی دارد.

وی افزود: بسیاری کارشناسان معتقد هستند انجام طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در استان سمنان نقش مؤثری در مدیریت رواناب‌ها و تغییر رفتار سیلاب‌ها برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع سیل داشته است همچنین باید گفت در سیلاب‌های ویرانگر این چند روز کشور، نقش پروژه‌های آبخیزداری و ضرورت تخصیص اعتبارات ویژه در این حوزه، بیش از هر زمان دیگری احساس شد.

انتهای پیام /گ

نقش آبخیزداری در جلوگیری از سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.