اعتماد به همکار منجر به سرقت از حساب بانکی شد

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیر مجاز دراستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،سرهنگ "علی اصغر افتخاری" رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیر مجاز خبر داد.

وی افزود: در پی مراجعه واعلام شکایت یکی از شهروندان بندرعباسی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که متهم با استفاده از رمزدوم کارت عابربانک مالباخته مبلغ ۲۰ میلیون ریال در قالب خرید کالا و شارژ برداشت کرده است.

سرهنگ "علی اصغر افتخاری" افزود: با انجام تحقیقات فنی سرانجام متهم که از همکاران شاکی بود به هویت آقای "م. ر" در بندرعباس شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: متهم در بازجویی اولیه معترف شد، با توجه به اختلافات مالی که با شاکی پرونده داشته در یک فرصت مناسب رمز دوم کارت بانکی شاکی را فعال و از حسابش برداشت کرده است.

سرهنگ علی اصغر افتخاری با بیان این‌که سهل انگاری در نگهداری کارت و اطلاعات بانکی موجب وقوع چنین جرایمی می‌شود، به شهروندان توصیه کرد به هیچ عنوان کارت بانکی خود و رمز آن را در اختیار دیگران نگذارند.

رییس پلیس فتا هرمزگان گفت: تغییر دروه‌ای رمز‌های کارت بانکی یک ضرروت است و نباید از رمز‌هایی مثل تاریخ تولد، شمار شناسنامه یا چهار رقم اول و آخر کارت ملی استفاده کرد همچنین رمز گذاری چندین کارت با یک رمز نیز اشتباه بوده که متاسفانه برخی از شهروندان برای چندین کارت بانکی تنها یک رمز قرار می‌دهند.

کارشناس ارشد فضای مجازی پلیس هرمزگان همچنین به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجهه با جرائم مشهود در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی بخش ثبت گزارش مردمی و شماره تلفن ۰۷۶۲۱۸۲۵۹۶۴ اعلام نمایند.

انتهای پیام/ر

عامل برداشت غیرمجاز در بندرعباس دستگیر شد

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار