شرایط در حوزه سد کرخه خیلی مطلوب نیست

معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: شرایط در حوزه کرخه خیلی مطلوب نیست و تراز سد کرخه هم‌اکنون ۲۲۴ متر است و ۴ متر بالاتر از تراز نرمال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا لشکری، معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان داشت: میزان ورودی آب به سد کرخه ۲ هزار و ۲۸۷ مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از این سد ۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه است که از تراز نرمال بالاتر است و در شرایط ریسکی مشغول به کار هستیم.

وی افزود: شرایط در حوره کرخه خیلی مطلوب نیست و تراز سد کرخه هم‌اکنون ۲۲۴ متر است و ۴ متر بالاتر از تراز نرمال یعنی ۲۲۰ متر است و  بالاترین تراز در سد کرخه ۲۲۶ متر است و در صورت رسیدن به این تراز مدیریت آب سد کرخه مشکل است و هر میزان آب ورودی به سد از آن خارج می‌شود.

لشکری عنوان کرد: دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز ۲ هزار و ۹۸۳ مترمکعب بر ثانیه است و باوجود کاهش ورودی آب به سدها، ولی همچنان میزان ورودی بالا است و در حال حاضر میزان ورودی آب به سد دز یک هزار و ۵۱۱ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن ۲ هزار مترمکعب بر ثانیه، میزان ورودی در سد گتوند ۳۹۶ مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن یک هزار و ۴۵۰ مترمکعب بر ثانیه است و در سد مارون میزان خروجی آب ۲۰۰ مترمکعب بر ثانیه و میزان ورودی آب ۲۶۴ مترمکعب بر ثانیه است.

انتهای پیام/م

مطلوب نبودن وضعیت سد کرخه

برچسب ها: حوادث ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
میزان ورودی و خروجی سد گتوند معنادار است.