تظاهرات مقابل ویلای مکرون به خشونت کشیده شد

نیرو‌های امنیتی فرانسه برای عقب راندن ده‌ها تظاهرکننده‌ای که در برابر ویلای امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور در «پادوکاله» شعار می‌دادند، از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

تظاهرات مقابل ویلای مکرون به خشونت کشیده شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ده‌ها نفر جمعه شب در آستانه بیست و یکمین هفته اعتراضات علیه سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه، در برابر ویلای امانوئل مکرون تظاهرات کردند. این تظاهرات با آرامش آغاز شد ولی با بروز تنش‌هایی بین تظاهرکنندگان و نیرو‌های پلیس و استفاده این نیرو‌ها از گاز اشک آور پایان یافت.

بر اساس خبر‌های مختلفی که در رسانه‌های فرانسه منتشر شده است، ۴۰ تا ۸۰ نفر از طرفداران جنبش مردمی جلیقه زردها جمعه شب در اطراف ویلای رئیس جمهور فرانسه در منطقه «پادوکاله» تجمع کردند. طبق گزارش رسانه ها، این تظاهرکنندگان که از برخی شهر‌های اطراف آمده بودند قصد داشتند تظاهراتشان غافلگیرکننده باشد.

بر اساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، تظاهرکنندگان شعار‌هایی در مخالفت با رئیس جمهور فرانسه سر دادند. چهل دقیقه پس از آغاز این تظاهرات شمار نگهبانان که معمولا ۷ نفر بودند دو برابر شد و ۳۰ نیروی پلیس هم در محل مستقر شدند. ساعت ده و نیم شب هنگامی که تظاهرکنندگان یکی از شهر‌های اطراف به تجمع پیوستند اوضاع متشنج شد و نیرو‌های پلیس برای عقب راندن معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار