همزمان با هفته هنر انقلاب؛

نمایشگاه تجسمی «سیل مهربانی» برگزار می‌شود

نمایشگاهی خیرخواهانه از آثار هنرمندان سراسر کشور جهت حمایت از سیل زدگان در نگارخانه‌های حوزه هنری برگزار خواهد شد.

 سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره ویژه برنامه های این مرکز به مناسبت هفته هنر انقلاب، به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: با توجه به بلای غیرمنتظره ای که در سال جدید گریبانگیر هم میهنان عزیزمان شد، طرح بزرگی با عنوان «سیل مهربانی» را آغاز و فراخوان آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کردیم. این طرح با استقبال خوب هنرمندان مواجه شد و بیش از نیمی از جامعه تجسمی کشور آثار خود را برای حضور در این حراج به حوزه هنری ارسال کردند.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال اثر برای این نمایشگاه پایان 18 فروردین است، افزود: مسعود نجابتی، حمید عجمی، سید سعید رزاقی، رضا بدرالسماء، ناصر طاووسی و حسن روح الامین از جمله اساتیدی هستند که آثار آنها به همراه آثار دیگر هنرمندان از بیستم تا بیست و چهارم فروردین ماه در گالری های «عالی» و «خانه» حوزه هنری استان تهران، به نمایش در می آید و پیش بینی می شود که حدود 200 اثر اکران شود.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با بیان اینکه تهیه پاسپارتو و قاب برای آثار مهمترین مشکل فعلی است، گفت: دست اندرکاران قاب و پاسپارتو تمام تلاش خود را به کار گرفته اند؛ تنوع آثار خیلی زیاد است و از آثار معمولی در رشته های تجسمی که شامل خوشنویسی، خط نقاشی، تصویرسازی، کاریکاتور، عکس، نقاشی، نگارگری، گرافیک، مجسمه تا کارهای تزئینی و صنایع دستی برای کمک به سیل زدگان به این حراجی ارسال شده است.

شجاعی طباطبایی ادامه داد: در طول نمایشگاه هر روز ورکشاپ گروهی هم برگزار می شود. نقاشیخط، طراحی چهره، نقاشی کلاسیک، خوشنویسی و... در ایام هفته هنر انقلاب حتی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز توسط هنرمندان در گالری خانه اجرا خواهد شد.

گفتنی است تمامی عواید فروش حراج «سیل مهربانی» به سیل زدگان کشور اختصاص می یابد و گواهی شرکت به هنرمندان صاحب اثر اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار