امداد رسانی به هزار و ۷۰ مصدوم درطرح سلامت نوروزی

در طرح سلامت نوروزی امسال به هزار و ۷۰ مصدوم امداد رسانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حسینی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: از ابتدایامداد رسانی به هزار و ۷۰ مصدوم درطرح سلامت نوروزی اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۶ هزار و ۸۳۷ ماموریت انجام شده که ۶۸۷ ماموریت آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

وی با بیان اینکه در این حوادث به هزار و ۷۰ مصدوم حوادث ترافیکی امدادرسانی شد، افزود: در طرح سلامت نوروزی تعداد ۷۱پایگاه اورژانس ۱۱۵شهری و جاده‌ای با ۷۱دستگاه امبولانس و حدود ۴۰دستگاه امبولانس پشتیبان فعال بوده است.

حسینی با بیان اینکه در این طرح ۴۵۰ نیروی فوریت‌های پزشکی شرکت داشتند، گفت: دو دستگاه اتوبوس در دو شهرستان بیرجند و فردوس و دو بالگرد اورژانس هوایی در بیرجند و طبس اماده امدادرسانی به حوادث خاص و نقاط صعب العبور بودند که از ابتدای اجرای طرح با ۲۰ نوبت پرواز تعداد ۳۰ مصدوم را که اکثر ان‌ها مربوط به حوادث بود به مراکز درمانی تخصصی منتقل کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان افزود: در ورودی ۵ شهرستان بشرویه، سرایان، فردوس، قاین و نهبندان ایستگاه سلامت با هدف کنترل رایگان قند خون و فشار خون و راهنمایی مسافران نوروزی راه اندازی شد که به ۱۰۰۰ نفر خدمات ارائه کردند.

طرح سلامت نوروزی با هدف کاهش زمان رسیدن بر بالین مصدوم و آرامش خاطر مسافران نوروزی از ۲۵اسفند ۹۷ شروع و تا صبح امروز اجرا شد

انتهای پیام / ط ا

انجام بیش از 6 هزار مأموریت در  طرح نوروزی سلامت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.