تمدید نمایشگاه موزه هلندی‌ها/ میزبانی موزه ملی از ۶۰ هزار نفر در نوروز

نمایشگاه " باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه‌ی درنتس" تا ۳۱ مرداد تمدید شد.

تمدید نمایشگاه موزه هلندی‌ها/ میزبانی موزه ملی از ۶۰ هزار نفر در نوروزبه گزارش  حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جبرئیل نوکنده - مدیر کل موزه ملی ایران - با بیان این‌که موزه ملی ایران در راستای سیاست‌های جدید خود درصدد برگزاری نمایشگاه از آثار تاریخی فرهنگی موزه‌ای سایر کشور‌ها در این موزه است، از تمدید نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» برای ۶ ماه دیگر در این موزه خبر داد.

او تداوم برگزاری این نمایشگاه‌ها را باعث تقویت تعاملات بین موزه‌ها به عنوان ارکان مهم فرهنگی هر کشور دانست و افزود: با هدف پاسخگویی به درخواست‌های مکرر بازدیدکنندگان و علاقمندان، در پی تمدید زمان برگزاری نمایشگاه "باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس" بودیم که بعد از انجام رایزنی‌های مورد نیاز و موافقت موزه درنتس این نمایشگاه تا ۳۱ مرداد در موزه ملی ایران در تهران برپا خواهد بود.

وی با اشاره به گشایش این نمایشگاه از دهم مهر سال گذشته، تعداد بازدیدکنندگان از این موزه را تا کنون بیش از ۳۸ هزار و ۵۴۱ نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس تصمیماتِ جدید در موزه ملی ایران، قصد افزایش ساعت بازدید در روز‌های پایانی هفته را داریم، همچنین بازدید‌های ویژه و رایگان در ساعاتی خاص را در برنامه کاری داریم در صورت تصویب اعلام می‌شود.

به گفته‌ی او، نمایشگاه هلندی‌ها در موزه ملی ایران هر روز به جز روز‌های دوشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ برای بازدید فعال است.

در ۱۷ روز تعطیلات نوروز، بیش از ۶۰ هزار نفر به موزه ملی رفتند

او همچنین از بازدید ۶۰ هزار و ۵۱۷ نفر از موزه ملی ایران خبر داد و افزود: ۵۷ هزار و ۲۵۱ نفر گردشگر داخلی و سه هزار و ۲۶۶ نفر گردشگر خارجی از موزه ملی ایران در این مدت دیدن کرده‌اند.

وی اجرای برنامه‌های متنوع ویژه نوروزی در این موزه و اجرای موسیقی اقوام در نوروزگاه را در جذب مخاطبان در موزه ملی مؤثر دانست و گفت: از دیگر عوامل مؤثر در جذب مخاطبان، اجرای طرح برنامه شبی با موزه با حضور بیش از ده هزارنفر بازدیدکننده بود.

نوکنده گفت: نمایشگاه " کشفیات چهاردهه باستان شناسی ایران" نیز با گستردگی به پهنای جغرافیای ایران و نمایش آثاری برای اولین بار نقش بسزایی در جلب رضایت بازدیدکنندگان داشته است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: موزه ، آثار تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.