آخرین برآورد خسارت سیل به استان کرمانشاه

معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه آخرین برآورد خسارت سیل به استان کرمانشاه را ۱،۵۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهرداد سالاری معاونت امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به برآورد خسارت ۱۵۶۰ میلیاردی در استان گفت : با توجه به بارندگی‌های اخیر و روان شدن سیلاب در شرق و غرب استان در مجموع ۴۶۰ روستا و ۱۰ شهر درگیر سیلاب شدند که از این تعداد ۲۰۳۲ واحد روستایی و ۱۵۳ واحد مسکونی تخریب شدند همچنین ۱۰۶۷ واحد مسکونی روستایی و وشهری نیز نیاز به تعمیر داد .

وی گفت : ۸۸۰ کیلومتر راه روستایی و شهری نیز دچار تخریب که رقمی بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان برآورد خسارت آن است .

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین از تخریب ۱۲۵۳ پل آبراه در استان خبر داد و گفت: سیل به ۵۳ پل در استان خسارت جدی وارد کرده است .

معاونت عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: این برآورد برای طرح در دولت به سازمان بحران وزارت کشور ارسال شده است.

این مسئول یادآور شد: بالاترین خسارت بخش‌های زیرساخت راه اصلی و روستایی و پل‌ها با ۴۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: بخش نیرو شامل آب برق گاز و مخازن و رودخانه‌ها ۳۸۹ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

همچنین حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در تشریح خسارات وارده به کشاورزان در استان گفت: مدیریت اصولی و تلاش شبانه روزی ستادمدیریت بحران، خسارت سیل را در کرمانشاه به شکل چشمگیری کاهش داد.

نوربخش حاتمی ضمن اعلام برآورد اولیه بیش از ۴ میلیارد تومان خسارت سیل در استان افزود: در استان در کمتر از ۲۴ ساعت متوسط ۶۶ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد که رکورد این بارندگی‌ها برای شهر کنگاور با ۱۱۲ میلیمتر بود.

وی در ادامه افزود ۵۰ روستا متاثر از سیلاب‌های این بارندگی بودند که زمین‌های زراعی هشت روستا کلا به زیر آب رفت و به ۲۸۵۰ هکتار باغ آسیب بین سی تا صد درصد رسید.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان به خسارات وارده به دیگر بخش‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در بخش پرورش ماهی ۱۹ واحد خسارت عمده دیده است و همچنین ۲۰۰ واحد پرورش دام صنتی و ۴ واحد دام صنعتی نیز مشمول خسارات عمده شده است که در این مابین ۵۷۵ راس دام سبک و ۲۰ راس دام سنگین تلف شده است

حاتمی همچنین خسارات وارده به عشایر و همچنین راه‌های بین مزارع و روستایی اشاره کرد و گفت: علاوه بر ۳۵ هزار متر مربع گلخانه که تخریب شده است به ۴۳۲ چادر عشایر و ۹۵۰ کیلومتر راه عشایری نیز آسیب‌هایی وارد شده است که باید مورد بازسازی قرار گیرد.

وی به خسارت وارده به کانال‌ها و سیستم آبرسانی و چاه‌های استان هم اشاره کرد و گفت: در مجموع ۳۰۰۰ حلقه چاه و به ۳۵۰ کانال آبرسانی روستایی خسارت وارد شده است.

حاتمی تاکید کرد: خسارت‌ها در مزارع، باغ ها، واحد‌های دام، طیور و آبزیان در حال جمع بندی بوده و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استانداری، خسارت دیده‌ها برای دریافت کمک‌های بلاعوض مشخص وبراساس مصوبه دولت به آن‌ها خسارت پرداخت می‌شود و برای تسهیلات بدون بهره نیز به بانک‌ها معرفی می‌گردند.

وی توصیه کرد: کشاورزان خسارت دیده برای تکمیل پرونده به مراکز جهاد کشاورزی دهستانهامراجعه کنند.

قادری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نیز در اعلام برآورد خسارات سیل به آثار و ابنیه تاریخی در استان گفت: خوشبختانه بخش اعظمی از میراث فرهنگی در استان از خسارات سیل در امان مانده است و تنها ۳۲ مورد آسیب دیدگی در حوزه میراث فرهنگی گزارش شده است که برآورد خسارت آن نیز درمجموع ۱۹ میلیارد تومان است .

 

 

انتهای پیام/د

۴۶۰ روستا و ۱۰ شهر درگیر سیلاب شدند

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار