محسنی بندپی مطرح کرد؛

اقدامات تخصصی و علمی که مانع وقوع سیل در تهران شد

استاندار تهران تهران گفت: مدیریت صحیح، بسیج امکانات، وحدت فرماندهی، همکاری بین دستگاه‌ها و ورود علمی و تخصصی مجموع عواملی است که موجب شد تا به آرامی از کنار سیل احتمالی در استان تهران عبور کنیم.

اقدامات تخصصی و علمی که مانع وقوع سیل در تهران شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران امشب با حضور در برنامه تهران ۲۰ شبکه پنجم سیما گزارشی از همه اقداماتی که موجب شد مدیریت صحیحی در کنترل سیل احتمالی استان تهران اعمال شود، ارائه داد.

محسنی بندپی در ابتدای گفتگو با تقدیر از عملکرد اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیما در پوشش بحران سیل و همکاری و ارتقاء سطح افکار عمومی در مواجهه با این بحران عنوان کرد: استان تهران با بهره مندی از امکانات دستگاهی، ظرفیت‌ها و نیروی انسانی و ورود تخصصی در سیل گلستان اکنون به عنوان استان معین برای کمک رسانی به سیل دیدگان استان خوزستان تعیین شده است.

وی ادامه داد: معاونت امور عمرانی استانداری تهران با بهره مندی از ۸۶ دستگاه کمکی شامل؛ بولدوزر، بیلح مکانیکی، لودر، کمپرسور و احداث پنج کیلومتر سد خاکی در استان گلستان و همچنین تقویت اقدامات پیشگیرانه در سیل احتمالی تهران، به عنوان معین استان خوزستان تعیین شده است و امروز امکانات به این استان اعزام شد و تیم تخصصی نیز از فردا در این استان برای کمک رسانی مستقر می‌شوند.

استاندار تهران ادامه داد: براساس پیش بینی‌ها تا ۱۰ روز آینده تا ۴۰ میلی متر بارندگی در استان تهران پیش بینی شده است که البته زمان بارش به طور دقیق پیش بینی نشده است و مشخص نیست این میزان بارندگی طی ۱۰ روز یا مدتی کمتر است.

محسنی بندپی تصریح کرد: در بارش‌های شدید و احتمالی سیل طی هفته گذشته در تهران با مداخله بهنگام توانستیم از سرریز شدن مسیل‌ها جلوگیری کنیم و از ۲۵ اسفندماه با اقدامات و همکاری شهرداری توانستیم ۵۳۰ کیلومتر از کانال ها، رود دره‌ها و مسیل‌ها را لایروبی کنیم.

وی گفت: ۱۰ هزار نفر به طور اکیپ از شهرداری در استان تهران وارد عمل شدند و با استقرار امکانات در کنار رود دره ها، رودخانه‌ها و سایر مسیر‌های عبوری بارش‌ها مانع وقوع سیلاب شدند.

استاندار تهران با بیان اینکه آب منطقه‌ای تهران هر چهار سد تهران را به طور لحظه‌ای مورد کنترل و نظارت داشت تصریح کرد: از هفته آخر اسفندماه تا نیمه فروردین ماه امسال ۳۵۰میلی متر بارندگی در استان تهران داشتیم که نسبت به سال گذشته ۳.۵ برابر است.

محسنی بندپی با تاکید براینکه سد‌های اطراف تهران با کنترل ظرفیت و حجم ورودی آمادگی کامل در مقابل بارش‌های جدید دارند عنوان کرد: بارش‌ها مسیر طبیعی خود را طی می‌کنند و کنترل ساخت و ساز‌های غیرفنی و غیرمجاز و اجرای طرح‌های آبخیزداری از عوامل پیشگیرانه در ابن میان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار