آسیب دیدگی آثار تاریخی کردستان بر اثر بارندگی های اخیر

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: بارش های اخیر و وقوع سیلاب به برخی از بناهای تاریخی این استان آسیب زده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رشیدی گفت: با توجه به استمرار بارندگی ها این آسیب ها می تواند بیشتر شود که برای بررسی تبعات آن به صورت روزانه از بناهای تاریخی در معرض خطر بازدید می کنیم.

وی افزود:خانه عرب زاده، خانه احمدی و خانه کریمی که بناهایی مرتبط با دوران قاچار و پهلوی هستند از جمله بناهایی است که در اثر بارش های اخیر دچار تخریب های جزیی شدند.

رشیدی بیان کرد: بیشتر بناهای آسیب دیده در دست مالک قرار دارد اما آن را تخلیه کرده و کسی در آنجا زندگی نمی کند لذا امکان حضور کارشناسان میراث فرهنگی در این بناها برای بررسی وضعیت شان به سختی فراهم می شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان یادآور شد: گچبری های عمارت خسروآباد به عنوان یکی از شاخص ترین بناهای تاریخی کردستان که مربوط به دوره قاجار است هم در بارندگی های اخیر آسیب دیده است.

وی تاکید کرد: بدلیل بالا آمدن آب های زیرزمینی رطوبت زمینی این بنا هم بیشتر شده و به برخی از دیوارهای آن رسیده است.

رشیدی یکی دیگر از بناهای تاریخی که در بارندگی های اخیر در معرض خطر است را پل شیخ دانست و گفت: بدلیل سرریز سد قشلاق و بالا آمدن آب رودخانه آن اکنون بیشتر این پل زیر آب رفته و امکان بستن داربست هم برای مرمت آن فعلا وجود ندارد.

انتهای پیام/م

بارش های اخیر به برخی بناهای تاریخی کردستان  آسیب زد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.