خطر ساز بودن خانه حاج باشی اراک

شهردار کلانشهر اراک گفت:خانه حاج باشی در شرف فروختن بود و برای شهروندان خطر ساز بود.

خطر ساز بودن خانه حاج باشی اراک به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک بعد از ظهر شنبه ۱۷ فروردین ماه با حضور اعضای شورای شهر، شهردار اراک به همراه معاونین شهرداری و مدیرکل سازمان میراث فرهنگی با محوریت ارائه گزارش عملکردشهرداری در نوروز و بررسی امور مشترک سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تشکیل جلسه داد.

محمد کریم شفیعی شهردار کلانشهر اراک در این جلسه گفت: بنا به اینکه خانه حاج باشی در شرف فرو ریختن بود اخطار‌های لازم را به مالک این ملک و سازمان میراث فرهنگی داده بودیم و تمام مراحل قانونی طی شده بود و با توجه به ایجاد خطر برای همشهری‌های محترم اراک مجموعه شهرداری با ایجاد کمیسیون رفع خطر وارد عمل شد و دست به اقدام زد

شفیعی افزود:باید مدیریتی برای بنا‌های تاریخی شهر اراک و استفاده بهینه از آن‌ها صورت گیرد. با خرید این منازل تاریخی می‌توان شرایط ترمیم و بازسازی آن‌ها را فراهم نمود تا درنهایت با مشخص کردن کارکرد آن‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی و کاربردی فضا‌های مطلوبی را برای سایر شهروندان ایجاد نمود.

وی همچنین در ارتباط با بازار تاریخی اراک بیان کرد:بارش‌های اخیر موجب تخریب قسمتی از سقف بازار تاریخی اراک شد که طی جلسه‌ای با مدیرکل سازمان میراث فرهنگی مقرر شد که رفع خطر صورت پذیرد و در ادامه نیز روند ترمیم انجام شود.

انتهای پیام/ی

ایجاد خطر برای شهروندان علت تخریب خانه حاج باشی اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.