توزیع ۲۰ تخته چادر بین عشایر سیل زده شیروان

رییس اداره امور عشایر شهرستان شیروان گفت: با توجه به سیلاب‌های اخیر، از سوی اداره عشایری شهرستان شیروان ۲۰ تخته چادر بین خانوار‌های عشایر سیل زده مراوه تپه توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی ابراهیمی رییس اداره امور عشایر شهرستان شیروان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نیز در بخش تامین بسته غذایی ، لوازم گرمایشی، چادر و نایلون به عشایر کمک کرده است ، گفت: ا توجه به سیلاب‌های اخیر، از سوی اداره عشایری شهرستان شیروان ۲۰ تخته چادر بین خانوار‌های عشایر سیل زده مراوه تپه توزیع شده است.

وی افزود: از هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر کوچ رو خراسان شمالی که در قشلاق‌های استان گلستان استقرار دارند، هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر شیروانی هستند که در مراتع مراوه تپه، گنبد و کلاله مستقر هستند.

وی با بیان اینکه براساس برآورد اولیه سیل ۳۶ میلیارد ریال به عشایر شیروانی مستقر در مراوه تپه خسارت زده است، افزود: این خسارات بیشتر در حوزه جایگاه زندگی ، جایگاه دام که به صورت سنتی ساخته شده و تلف شدن دام زنده بوده است.

ابراهیمی افزود: با گذشت ۲ هفته از سیل و بارندگی شدید در مراوه تپه استان گلستان، راه‌های ارتباطی عشایر این شهرستان در آن منطقه همچنان قطع است.

وی گفت: مهم‌ترین مشکل کنونی عشایر شهرستان شیروان در مراوه تپه مسدود بودن راه‌های ارتباطی است و اکنون مواد غذایی مورد نیاز آنان با استفاده از بالگرد تامین می‌شود.

ابراهیمی افزود: عشایر مستقر در آن منطقه انتظار دارند که مسئولان هر چه زودتر نسبت به بازگشایی راه‌های آنان اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام / ب

توزیع چادر بین عشایر سیل زده شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.