اجرای ۴ طرح تولیدی و گردشگری بزرگ در اردبیل

فرماندار شهرستان اردبیل از اجرای ۴ طرح تولیدی و گردشگری بزرگ در شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد زنجانی، فرماندار اردبیل با اشاره به اجرای چهار طرح تولیدی و گردشگری بزرگ در اردبیل افزود: طرح توسعه آرتاویل تایر، طرح تولید باتری اشجع، کارخانه الکل طبی و پل معلق تمام شیشه‌ای بخش هیر چهار طرحی هستند که از پیشرفت قابل قبولی برخوردار هستند و با بهره برداری آن‌ها در سال جاری تحولی در ارتباط با اشتغالزایی و رونق اقتصادی اردبیل ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تحقق رونق تولید و ایجاد اشتغال منوط به همکاری عمومی و فعالیت جدی دستگاه‌های اجرایی است تصریح کرد: برای تحقق این شعار عزم جدی در دولت وجود دارد و مطابق آن تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرا و تحقق شعار سال هستند.

فرماندار اردبیل با اشاره به نقش رسانه‌ها در بستر سازی رونق تولید بیان کرد: رسانه‌ها در زمینه رقابت پذیری، جلب مشارکت مردم و شفاف سازی اقتصادی می‌توانند نقش موثری را ایفا کنند چرا که با نقد منصفانه و پویای رسانه‌ها می‌توان جلوی نابرابری‌های اقتصادی را گرفت.

زنجانی با بیان اینکه پنج هزار و ۶۲۹ نفر با اجرای پروژه‌های اشتغالزایی در این شهرستان صاحب شغل شدند، گفت: سال گذشته تعهد شهرستان اردبیل از اشتغال ۲۰ هزار نفری استان به تعداد ۶ هزار و ۶۱۴ نفر بود که بیش از ۸۴ درصد آن محقق شد.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان اشتغال مربوط به ادارات صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره راهداری، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و بهزیستی است.

فرماندار اردبیل از افتتاح آزمایشی فاز اول کارخانه نساجی ستاره اردبیل خبر داد و افزود: با تکمیل فاز اول و دوم این مجموعه میزان اشتغالزایی آن حدود به ۲ هزار نفر می‌رسد.

زنجانی درباره تعطیلی طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل اظهار داشت: این نیروگاه به سبب مشکلات بانکی و منابع ارزی دچار مشکل شده و مسئولان استان بدنبال حل این مشکل و از سرگیری فعالیت عمرانی این نیروگاه هستند.

وی بیان کرد: با تکمیل این مجموعه بالای ۴۵۰ مگاوات برق به میزان تولیدات برق استان اردبیل اضافه خواهد شد.

فرماندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۴۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد در اردبیل وجود دارد که برای فعال شدن آن‌ها تلاش می‌شود.

انتهای پیام/ح

تحقق رونق تولید با همکاری عمومی امکان پذیر است

برچسب ها: گردشگری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.