در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اتمام ارزیابی ۱۱۰ هزار واحد مسکونی خسارت دیده بر اثر سیل

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن گفت: ارزیابی‌ از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده که به ۴۰ هزار واحد خسارت‌ صددرصدی وارد شده است.

اتمام ارزیابی ۱۱۰ هزار واحد مسکونی خسارت دیده بر اثر سیلمجید جودی، مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار  مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بنیاد مسکن از میزان خسارت‌های وارد شده در ۱۶ استان سیل زده ارزیابی‌هایی انجام داده است، گفت: ارزیابی‌ از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده  که ۴۰ هزار واحد مسکونی بر اثر سیل دچار خسارت‌های صد در صدی و ۷۰ هزار واحد مسکونی دچار خسارت‌های تعمیراتی شده است.

وی بیان کرد:‌ ارزیابی‌ها در بیشتر استان‌ها به اتمام رسیده و تنها استان خوزستان و منطقه آق قلا به دلیل آبگرفتگی امکان ارزیابی وجود ندارد.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن تصریح کرد: طبق مصوبه دولت برای احداث واحد‌های مسکونی شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای واحد‌های احداثی روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تخصیص داده می‌شود.

وی گفت: برای واحد‌های تعمیراتی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای خرید لوازم خانگی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض تخصیص داده می‌شود.

جودی اظهار کرد: اعلام شده که بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات را در مناطق سیل زده آغاز کنند.


بیشتر بخوانید: آب شرب شهر «معمولان» وصل شد 


مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن یادآوری کرد: بنیاد مسکن از هفته پیش کار بازسازی واحد‌های مسکونی خسارت دیده را با استفاده از منابع داخلی خود آغاز کرده و با پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل سرعت کار بازسازی افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: طبق برآورد‌های صورت گرفته استان لرستان و منطقه معمولان بیشترین میزان خسارت‌ها را بر اثر سیل دیده‌اند که امیدواریم با بازسازی و نوسازی هرچه سریع‌تر این شهر به حالت عادی خود بازگردد؛ امیدواریم در استان خوزستان هم کار ارزیابی هرچه سریع‌تر به اتمام برسد تا کار بازسازی در این منطقه را آغاز کنیم.

جودی افزود: کار بازسازی در استان لرستان از روز گذشته با پرداخت اعتبارات بلاعوض آغاز شده و در استان مازندران و گلستان هم از هفته پیش کار بازسازی با استفاده از کمک‌های مردمی و همچنین نیرو‌های بنیاد مسکن آغاز شده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن اظهار کرد: در استان لرستان به دلیل خسارت‌های وارد شده ۵ ستاد معین اعزام کردیم تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

وی با بیان اینکه اسکان موقت و زندگی در کانکس در هیچ کدام از مناطق سیل زده ایجاد نشده است، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی که در این منطقه وجود دارد سعی خواهیم کرد با بازسازی هرچه سریع‌تر زندگی را به حالت عادی در این مناطق ایجاد کنیم؛ همچنین اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت کانکس ارائه کند مشکلی در روند توزیع آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/

لرستان رکورد دار خسارت‌های وارد شده بر اثر سیل است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار