معاون عمرانی استاندار قزوین:

آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها با جدیت پیگیری خواهد شد

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: آزاد سازی رودخانه‌ها در دستور کار است و اگر دستگاهی در تصرف اراضی تخلف کرده باشد باید مشخص شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین گفت:در سال گذشته بیش از ۱۶ هکتار از اراضی تصرف شده در مسیر رودخانه‌ها آزادسازی شد و امسال هم نهضت آزاد سازی رودخانه‌ها در دستور کار است و اگر دستگاهی در تصرف اراضی تخلف کرده باشد باید مشخص شود.

فرخزاد اضافه کرد: نمی‌خواهیم دستگاهی را محکوم کنیم، اما بیشتر تصرف‌ها از سوی دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها صورت گرفته که باید برای بازگشایی مسیر‌های تصرف شده در حریم رودخانه بسرعت اقدام شود.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر افزود: یک سوم بارندگی سال زراعی گذشته در مدت ۴۸ ساعت در استان صورت گرفت و در اثر این بارش‌ها به مزارع و باغات استان خسارت زیادی وارد شد.

معاون عمرانی استانداری تصریح کرد: در سیل اخیر هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دید، هزار و ۷۳۰ واحد انباری، محل نگهداری دام و علوفه، ۱۵ مرغداری و استخر پرورش ماهی و ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات تخریب شد.

وی بیان کرد: همچنین ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۰۰ دهنه پل در اثر سیل تخریب شد و مجموعاً ۱۴۶ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد شد.

فرخزاد یادآور شد: ارزیابی دقیق و کارشناسی میزان خسارت‌ها آغاز شده است تا بتوانیم گزارش کاملی برای دریافت خسارت‌ها به مرکز ارسال کنیم.

وی گفت: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم ضمن بررسی دقیق هر پروژه‌ای که آسیب پذیر است را شناسایی و ضمن بازنگری در کار برای رفع تهدیدات اقدام کنند.

معاون عمرانی استانداری قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت کمک رسانی به سیل زدگان اظهار داشت: برای توزیع عادلانه اقلام اساسی در مناطق سیل زده لازم است جمع آوری و ارسال کمک‌ها با هماهنگی جمعیت هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی، سپاه پاسداران و مدیریت بحران استان باشد.

فرخزاد در ادامه درباره برنامه‌های نوروزی هم گفت: در مدت اقامت گردشگران در استان مدت اقامت مسافران نوروزی ۱۶ درصدی افزایش یافت، اما با توجه به تغییرات آب و هوایی شاهد کاهش ۴۰ درصدی بازدید از مناطق گردشگری و تاریخی بودیم.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار