جلسه شورای اداری گلستان با حضور رئیس قوه قضاییه/به بایدها و نباید ها توجه شود

رئیس قوه قضاییه گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند سیل به بایدها و نباید ها توجه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، نخستین جلسه شورای اداری استان گلستان  در سال جدید با حضور آیت الله رئیسی ،رئیس قوه قضاییه آغاز شد .
رئیس  ﻗﻮه ﻗﻀﺎﻳﻴﻪ در جلسه شورای اداری گفت : ﺩﺭ ﺑﺴﺘﺮ ﺭﻭﺩﺧﺎﻧﻪ ﺳﺎﺧﺖ ﺳﺎﺯ ﻣﻤﻨﻮﻉ اﺳﺖ و اﮔﺮ ﺟﺎیی ﺧﻼفی ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺖ ﺣﺘﻤﺎ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﺑﺎ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﻴﻞ ﺭﻭﺑﻪ ﺭﻭ ﻧﺸﻮﻳﻢ و ﺁﺳﻴﺐ ﺯﺩایی ﻛﻨﻴﻢ.
 
وی گفت : به باید ها و نباید ها توجه کنیم و اگر چنین نشود مشکلاتی از این قبیل به وجود می آید .

ﺁﻳﺖ اﻟﻠﻪ رئیسی گفت :ﻭﺣﺪﺕ و ﻳﻜﭙﺎﺭﭼگی ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ اﻣﺪاﺩ و ﻧﺠﺎﺕ اﺯ ﺧﻮﺩ ﻧﺸﺎﻥ ﺩاﺩﻧﺪ ﺣﻘﻴﻘﺘﺎ ﺧﻮﺵ ﺩﺭﺧﺸﻴﺪﻧﺪ وتلاش دستگاهها برای کاهش آلام مردم کمک کننده بود .
 
وی افزود: ﺑﺮای ﻋﻤﺮاﻥ وآﺑﺎﺩانی ﻣﻨﻂﻘﻪ و ﺟﺒﺮاﻥ ﺧﺴﺎﺭﺕ آﻥ، ﻣﺴﻮﻟﻴﻦ ﻣﺮﺗﺒﻄ ﻗﻮﻝ ﺩاﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ آﻥ اﻗﺪاﻡ ﻛﻨﻨﺪ.

ﻭی گفت: ﻫﻤﻪ ﻣﺪﻳﺮاﻥ ﻛﻪ ﺻﺎﺣﺐ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﭘﮋﻭﻫشی ﺩاﻧﺸﮕﺎهی و ﻋﻠمی و ﺗﺤﻘﻴﻘﺎتی هستند ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺳﻴﻞ ﺁﺳﻴﺐ ﺷﻨﺎسی ﺷﻮﺩ ﭼﺮا ﻛﻪ ﻧﺰﻭﻻﺕ ﺁﺳﻤﺎنی ﺑﺎﻋﺚ ﺑﺮﻛﺖ و آبادانی اﺳﺖ.
 
وی ادامه داد : ﺭﻫﺒﺮی ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۸۵ ,ﺳﻴﺎﺳتی ﺭا ﺩﺭ اﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺭﻭﺩﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﺩاﻳمی و ﻓﺼلی ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻛﺮﺩﻧﺪ و ﺩﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی ﻣﺴئول ﻧﻴﺰ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻧﺪ و براساسﻗﺎﻧﻮﻥ ﺗﻮﺯﻳﻊ ﻋﺎﺩﻻﻧﻪ آب ﻭﻇﺎﻳﻒ ﻭﺯاﺭﺕ ﻧﻴﺮو  و ﺷﻬﺮﺩاﺭی ﻫﺎ ﻛﺎﻣﻼ ﻣﺸﺨﺺ اﺳﺖ.
 
رئیس ﻗﻮه ﻗﻀﺎﻳﻴﻪ اﻓﺰﻭﺩ:ﻣﺸﻜﻼﺕ ﺯﻳﺴﺖ ﻣﺤﻴطی ، ﺭﺳﻮب ﮔﺬاﺭی و ﻻﻳﺮﻭبی اقداماتی است که برای باز شدن راهها  ضروری  و وظیفه ای روشن و مشخص  است که بایدانجام شود.
 
ﻭی ﮔﻔﺖ: ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺁﻣﺪه اﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺪا ﺩﺭ ﺗﻜﻮﻳﻦ یک ﻗﻮانینی ﺩاﺭﺩ و اﮔﺮ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﻤﻞ ﺷﻮﺩ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻓﺮﺻﺖ می ﺷﻮﺩ و ﺩﺭ ﻃﺒﻴﻌﺖ ﺑﺎﻳﺪ اﻳﻦ ﻗﻮاﻧﻴﻦ ﺭا ﻛﺸﻒ ﻛﺮﺩ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺑﻼﻳﺎی طبیعی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺷﻮﺩ.
 

بارش باران نباید دغدغه اجتماعی باشد

 
رئیسی تصریح کرد: بارش باران نباید به دلیل نبودن برخی زیرساخت‌ها به یک دغدغه اجتماعی تبدیل شود.

ﻭی ﮔﻔﺖ:ﻣﺎ ﺩﺭ ﺑﺤﺚ ﺳﻴﻞ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﻣﺪاﺩ و ﻧﺠﺎﺕ اﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺻﻤﻴﻤﺎﻧﻪ ﺷﻜﺮگزار ﺧﺪا ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺩﻝ ﻫﺎ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻧﺰﺩﻳک ﺷﺪ.
 
وی  در پایان در خصوص محقق شدن شعار سال برای تولیدکنندگان افزود :با توجه به شعار سال هم باید از تولید کنندگان حمایت کنیم و به دشمنان که تلاش می کنند تا عرصه بر ما تنگ کنند  ،تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و فرصت سوزی نکنیم .
 
غراوی ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭی در جلسه شورای اداری گفت:یک صد ﻧﻘﻂﻪ اﺯ ﺭاه ﻫﺎی اﺳﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺳﻴﻞ اﺧﻴﺮ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﺷﺪ ﻛﻪ ﻋﻤﻠﻴﺎﺕ ﻟﻮﻟﻪ ﮔﺬاﺭی با استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح ﺩﺭ ﺣﺎﻝ اﻧﺠﺎﻡ اﺳﺖ.
 
ﻏﺮاﻭی افزود: ۱۷ ﻫﺰاﺭ و ۵۰۰ ﻭاﺣﺪ ﻣﺴﻜﻮنی ﺷﻬﺮی و ﺭﻭﺳﺘﺎیی نیز ﺩﺭ ﺳﻴﻞ اﺧﻴﺮ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﺷﺪ ﻛﻪ اﺭﺯﻳﺎﺑـی ﺁﻧﻬﺎ اﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪه اﺳﺖ.
 
ﻏﺮاﻭی ﮔﻔﺖ: ﺳﻴﻞ اﺧﻴﺮ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﻪ ﺑﺨﺶ ﻫﺎی ﻛﺸﺎﻭﺭﺯی، ﺻﻨﻌتی، ﺁﻣﻮﺯشی و ﺗﻮﻟﻴﺪی ﺧﺴﺎﺭﺕ ﻭاﺭﺩ ﻛﺮﺩ وبراساس آخرین آمار ۴ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت سیل گلستان است.
 
در این جلسه آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان گفت : همدلی بین مردم و مسئولان از برکات این سیل بود و نشان داد که ملت ما در هیچ شرایطی یکدیگر را تنها نمی گذارند و کنار هم هستند .
 
وی افزود : در خارج از کشور برخی ها تلاش کردند تا این موضوع را سیاه نمایی کنند و موضوع را به صورت دیگری جلوه دهند که نهایت بی انصافی است و ما همه با هم با اتحاد و همدلی این مشل را حل می کنیم .
 
وی گفت: با توجه به آلودگی آب بیمارستانهای صحرایی در منطقه همچنان مستقر باشند تا مردم استفاده کنند و سیل خوزستان باعث مغفول ماندن مردم گلستان نشود .
 
امیر غفاری فرمانده لشکر ۳۰ گرگان نیز از اقدامات ارتش در این جلسه گفت: ارتش در سه حوزه امداد رسانی، راه و لایروبی در اطراف شهر و روستا‌ها با ۱۷ خودرو سبک و سنگین، ۳۰ فروند قایق، ۱۸ دستگاه نفربر بی تی آربرای به مردم سیل زده کمک کرده است.
 
وی افزود: همچنین با ۱۷ دستگاه پمپ تخلیه آب از منازل شهروندان سیل زده انجام شده است.
 
انتهای پیام / م/گ
 

صحبت های رئیس قوه قضاییه در شورای اداری استان گلستان

 
برچسب ها: قوه قضاییه ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.