تشرف بیش از یک میلیون نفر به بقاع متبرکه فارس/ مسجد نصیرالملک در صدر بازدید مساجد تاریخی فارس

در ایام نوروز امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به بقاع متبرکه استان فارس مشرف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اعلام کرد: از ابتدای طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ماه پارسال تا ۱۴ فروردین امسال در بقاع متبرکه، امام زاده شهید (ع) فراشبند با روزانه ۳۰ هزار نفر زائر، امام زاده اسماعیل (ع) فسا روزانه با بیش از ۱۰ هزار نفر زائر، امام زاده سید حسین (ع) کازرون با روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زائر بیشترین تعداد زائران را در این ایام به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، متوسط بازدید از مساجد تاریخی استان به طور روزانه ۸ هزار نفر بود که مسجد تاریخی نصیرالملک به طور متوسط با روزی بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر به لحاظ تعداد بازدید کننده در صدر مساجد تاریخی استان بود و در مجموع ۱۱۰ هزار نفر از مساجد تاریخی استان فارس در این ایام بازدید کردند.

این گزارش حاکی است، با توجه به برودت هوا و بارندگی‌های سیل آسا و پی در پی از تاریخ ۵ فروردین به طور کلی ۱۲۰ هزار نفر از مسافران نوروزی در مساجد، حسینیه‌ها و زائر سرای بقاع متبرکه اسکان ضروری یافتند.

بر این اساس، با توجه به طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه و ارائه خدمات فرهنگی، مذهبی توسط مبلغان در قالب برپایی خیمه‌های معرفت دینی روزانه ۸ هزار نفر زائر با مراجعه به خیمه‌های معرفت از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.

بر اساس اعلام این روابط عمومی، ۲۱ هزار و ۶۰۰ پرس غذای گرم از محل موقوفات معزالوزاره، صاحبدیوان و نصیرالملک جهت مسافران و آسیب دیدگان سیلاب شیراز از ۵ فروردین طبخ و توزیع شد.

بر این اساس، ۲ هزار شِل آب معدنی از محل موقوفه اطهرآب شیراز در محل اسکان ضروری مسافران توزیع شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، پمپ آب برای تخلیه آب به جای مانده از سیلاب در محله سعدی شیراز تهیه و ۱۵۰ بسته حمایتی سبد ارزاق از محل موقوفه میرزا حسن ترک، تهیه و توزیع شد.

انتهای پیام/چ

آمار اوقاف فارس در طرح آرامش بهاری

برچسب ها: سازمان اوقاف ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.