مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت : رویکرد اصلی ورزش استان درسال ۹۸ توسعه وشکوفایی زیرساخت‌های این حوزه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بابیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های ورزشی خوبی در سطح استان فعال است، گفت : بیش از ۸۰ پروژه ورزشی در سطح استان داریم که سال ۹۸ شاهد افتتاح بسیاری از آن‌ها و توسعه زیرساخت‌های این حوزه در استان خواهیم بود.

وی گفت : احداث ۴۰ زمین روباز ورزشی، ۲۰ زمین چمن مصنوعی، زمین چمن شماره یک و دو مجموعه ورزشی آزادی، پنج زورخانه، چندین سالن ورزشی سقف کوتاه، خانه جوان کرمانشاه و اسلام آبادغرب، آکادمی پزشکی ورزشی، سرای ورزشکاران، تعمیر استخر‌های فرسوده در شهرستان‌های مختلف و ... از جمله این پروژه‌ها هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بابیان اینکه سال گذشته جمعا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به حوزه ورزش کرمانشاه اختصاص یافت، عنوان کرد: از این رقم حدود ۶۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته همچنین افتتاح سالن‌های سقف بلند ده پهن و سقف کوتاه صحنه، اسلام آبادغرب و هرسین را داشتیم که جمعا بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث آن‌ها اعتبار صرف شده بود و البته حدود سه میلیارد تومان نیز تجهیزات برای این چهارسالن و دیگر سالن‌های ورزشی استان خریداری شد.

رحیمی در خصوص میزان افزایش سرانه ورزشی استان در سال گذشته نیز افزود: با احداث این سالن‌های ورزشی شاهد افزایش سرانه ورزشی در برخی از شهرستان‌های استان بودیم و در مجموع وضعیت سرانه ورزشی کرمانشاه به نسبت میانگین کشوری بالاتر است.

به گفته این مسئول میانگین سرانه ورزشی در کشور ۷۶ سانتی متر است، درحالی که این میانگین در کرمانشاه ۸۴ سانتی متر است .

 

 

انتهای پیام/د

بیش از ۸۰ پروژه ورزشی در سطح استان داریم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.